GRÖTLUNCH

2009-03-23, 11:50:32 / Kategori: Allmänt
Det fick bli mannagrynsgröt till lunch idag. Hade inget annat gott hemma, och gröt funkar ju alltid. Med en massa jorddgubbssylt på. Jag och Tindra har nån konstig grej för oss dock, ingen av oss gillar själva bären i sylten. Bara det där rinniga, mosiga liksom. Vissa av bären kan vara så där hårda och äckliga...

Annars då? Magen värker idag, molande mensvärk typ. Men det är väl gammalt nytt, så känns det ju allt som oftast nu för tiden. Får se om jag får väga mig denna gången hos bm. Vägde mig igår på kvällen här hemma, och nu verkar i alla fall den mest hysteriska viktökningen ha trappats av lite. Undrar hur sega de kilona kommer bli att bli av med efter förlossningen. Men jag verkligen längtar till alla långpromenader jag ska ta med vagnen, och även tills kroppen har läkt så att man kan börja träna igen. Fast jag får nog inse att beach 2009 inte blir någon höjdare i år.

Tanken på att kunna sova på mage igen känns också lite lätt främmande. Den första tiden efteråt kommer jag ju ändå inte kunna göra det, med tanke på ärret och tuttarna som kommer att explodera av mjölk. Men sen kommer äntligen den dagen då man kan sova precis hur man vill igen. Skönt!

Vi fick ingen vinter under natten förresten. Här skiner solen som den gjorde det mesta av förra veckan. Underbart! Kanske "måste" Tindra och jag äta en mjukglass när vi har varit hos bm. Så får det nog bli!


♥ 16 dagar kvar ♥

Anna
BLOGG: http://annahanell.blogg.se/ 2009-03-23 / 23:00:32

smygläser å ser att de snart är dags :) Grattis till liten :P

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-25 / 09:27:18

Ohhh jag ser också fram emot att kunna sova på mage igen och komma igång med träningen. Så himla synd (återigen säger jag de) att vi ska bo så långt ifrån varandra. Men vi får peppa varndra genom bloggen istället :o) Jag som är med om detta första gången är grymt spänd på hur lång tid det ska ta att bli av med kilona. Inte allt för lång tid hoppas jag bara. Gått upp 12kilo n så länge men är ju 4veckor kvar...






» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: