HICKHYSTERI

2009-03-02, 17:51:30 / Kategori: Allmänt
Just nu hickas det hejvilt i magen på mig. Lägger jag handen på magen så hoppar den, plus att det pickar ända ner i svanskotan på mig. Maken till girig unge att svälja fostervatten har jag aldrig varit med om. Det slutar ju aldrig heller, kan hålla på hur länge som helst.

Fick en kommentar från en tjej här tidigare idag. Hon ville att jag skulle gå in på henns blogg och rösta för eller emot offentlig amning. Jag gick in på hennes blogg och kollade lite, och det visade sig att hon var hysteriskt anti emot amning bland folk.
Jag orkade inte ens lämna en kommentar. Vad ska man säga? Jag tycker det är självklart att man som mamma ska få amma sitt barn när det behövs. Däremot kan jag hålla med om att man kan sköta det lite diskret. Men många verkar tycka att det är fullkomligt osmakligt och att det borde förbjudas. Ett vanligt argument brukar vara att man inte vill se hängiga bröst offentligt osv osv. Vad jag undrar är hur dessa människor gör på somrarna på stranden när hälften av de kvinnliga besökarna, oavsett ålder, går runt topless. Får de lika kraftiga kväljningar då?
Att amma är väl i så fall det enda naturliga sättet som en kvinna får "visa" sina tuttar på?! Hmm... Visst, alla tycker olika, men amning är ju så långt ifrån en exhibistionistisk handling man kan komma!

Nej, låt för fan mammor amma sina barn ifred!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: