HORN I PANNAN

2009-03-15, 18:17:06 / Kategori: Allmänt
Idag är en sån dag då jag definitivt inte borde stigit upp ur sängen, för att skona min sambos liv. Redan efter tre minuters vakentid ungefär anade jag att det skulle bli en dag full av irritation från min sida. Ibland bara vaknar man på det humöret, utan någon anledning. Ibland har dock visat sig vara ganska ofta under dessa nio månader.
Så jag har gått runt och morrat det mesta av dagen. Jocke stackaren fattar ingenting, och det gör mig ännu mer irriterad. Ibland borde han ju faktiskt fatta mer, eller hur?! När man har såna här dagar så bubblar dessutom allt upp till ytan, och allt man nånsin irriterat sig på sedan man träffades känns plötsligt som världskatastrofer. Puh...

Det är verkligen full fart i magen nu för tiden. Det är inte stilla i många minuter av min vakentid. Jag har ingen aning om varför det är så. Är det för att han är glad, orolig, ledsen, rädd? Eller är det helt enkelt bara för att det är aptrångt där inne? Börjar det bli jobbigt även för lillen att ligga som en ihopknycklad pappersnäsduk?
Ni som har barn, eller nyss fått, märkte ni av detsamma under slutet av er graviditet?

Nu på sista tiden funderar jag jättemycket på hur han kommer att se ut. Jag är sååå nyfiken. Undrar om jag kommer se tydliga likheter med Tindra när hon var nyfödd. Har han mycket hår? Inte om han brås på sin pappa i alla fall. Är han en liten tjockis eller en liten mask? Det ska bli så spännande att få se honom, jag kan knappt vänta. Men jag har ju inget val.
Tänk ändå om vi skulle gått tiden ut, då hade det varit dryga fem veckor kvar, minst. Jag hade säkert gått över tiden. Nu ångar dagarna på i makligt tempo. Sakta men säkert, snart är vi i mål!

♥ 24 dagar kvar ♥

Anonym
2009-03-15 / 19:48:57

Hej gumman!

Inga tecken på bejbi. Hon trivs bra där hon är.Men igår kväll häde vi en liten fajt med varandra.Hon tyckte att hon skulle presse upp mot revbenen och det tyckte inte jag :o) Vaknade med en känsla av träningsverk i magen.



Inga tecken på att din bejbi vill kika ut heller?



Kommer inte dra ner på jobbet utan kör som vanligt de sista två veckorna. Denna veckan måste jag vara på jobb för chefen är på semester och sen är det ju bara en kvar.Lika bra att bita ihop.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-03-15 / 21:36:34

Isabella var väldigt aktiv i magen hela vägen fram tills hon ville ut :)

Marie
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-16 / 09:24:54

Ja snart är ni i mål..måste kännas underbart. En annan försöker få dagarna att gå så man också kan komma i mål någongång. Börjar bli jobbigare o jobigare för varje dag och det där med humöret känner jag igen sååå tydligt. Det värsta med mig är att jag helt plötsligt blivit såååååå svartis :o(

Marie
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-16 / 11:03:48

Känner mig faktiskt bättre nu.Tom fått i mig lite sen frukost precis och det verkar inte direkt som att det ska vända sig i magen. Kan hända att jag låg knasigt,hoppas inte jag blir sjuk. Skönt att vara hemma och arbeta idag så man kan ta sig en tuplur lite senare.Önskar bara att jag var helt fri idag,men ska iväg på andra föräldrar-träffen. Skoj att sätta sig på en buss 1tim i eftermiddagnot



Samma sak hände mig för någon helg sedan. Kille var iväg till en arbetskollega(kvinnlig sådan) och festade till det lite.Helt plötsligt skriver han att han ska stanna kvar,då blev jag fly förbannad rent ut sagt. Men han kom också hem senare på natten/morgonen så :o)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: