MÅNDAG IGEN

2009-03-02, 11:23:51 / Kategori: Allmänt
Nu för tiden tycker jag det är måndag och fredag hela tiden. De andra dagarna bara flyter iväg, som i en dimma. Idag var det dessutom hur tråkigt som helst att vakna, eftersom det var grått och blött ute. Nu när jag kastar ett öga ut så ser jag att det snöar igen! Nu ryker väl de små söta snödropparna i rabatten...
Jocke började lite senare idag, så han följde Tindra till skolan så jag slapp gå ut i alla fall. Men jag var ändå uppe på morgonen och satt med henne vid frukosten och så. Ville ju säga hej då.

Sista dagen för Jocke på jobbet idag. Sen ska han gå hemma och trampa med mig. Herregud, hur ska detta gå? Jag och mina hormoner har ju nästan ihjäl honom bara under en helg. Stackars karl alltså! Jag får se till att sätta honom i sysselsättning här hemma istället. Och så får vi hålla tummarna att jobbintervjun på onsdag går bra. Han vill inte prata om den, för han blir så nervös då.

Natten har varit katastrofal i vanlig bemärkelse. Min högra höft är ett rent helvete. Det känns helskumt, och jag hoppas verkligen det är något övergående som försvinner efter förlossningen.
Nu för tiden spelar det ingen roll alls hur jag ligger, för efter en stund börjar det mola som fan i höften. Ni vet en sån där jobbig, gnagande värk man kan få långt inne i skelettet och musklerna om man har legat konstigt jättelänge. Det får jag efter bara några minuter, och då måste jag byta ställning.
Sen kan man ju inte ligga hur som helst heller, för Elliot är en bestämd kille. Han slutar inte böka heller förrän jag byter ställning, hur mycket jag än försöker ignorera honom. En liten åsna....

Nu ska jag ta en riktigt varm dusch! Kan egentligen tänka mig att sova igen, men jag gick ju precis upp.

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-02 / 12:47:10

Inget fel i att gå o vila igen...det behöver du o din kropp...inte lång tid kvar nu. Jag har också fruktansvärt svårt att sova om nätterna. Kissnödig och mitt ena ben domnar hela tiden..tror att lillen bökar sig mer o mer neråt för de känns skumt i bäcknet också.Inte haft den känslan innan. Men snart får vi ut våra små söta o då kommer detta vara glömt ♥




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: