MULEN MÅNDAG

2009-03-16, 12:30:55 / Kategori: Allmänt
Vi verkar köra varannan dag med vårväder. Idag är det mulet och grått igen. Inget regn visserligen, och det är ju alltid skönt att slippa. Men det ser kallt ut...

Sitter just nu och lyssnar på musiken som jag ska ta med in i operationssalen. Efter mycket om och men bestämde jag mig för Eva Cassidy. Så nu försöker jag spela henne så mycket jag kan här hemma så att Elliot kanske känner igen musiken i alla fall litegrann när de rycker ut honom. Själv hade jag tyckt mycket om att födas till den här musiken, den är verkligen lugn, avslappnande, finstämd och harmonisk. Jag hade även som operationsläkare tyckt att det var trevlig musik att skära i någons mage till. Man måste väl försöka tillfredsställa alla så gott det går. Jocke är kanske inte helt nöjd med valet, men han är ju å andra sidan den som gör minst just där och då, så han får bara gilla läget.





De två senaste nätterna har jag sovit hyfsat bra faktiskt. Jag vaknar ju fortfarande flera gånger, särskilt när jag ska vända mig. Men jag har inte legat vaken i 2-3 timmar. Har inte heller behövt gå upp på toaletten, vilket också gör att man vaknar till ännu mer. Hade varit skönt att få några nätter med hyfsat normal sömn.
Kanske gör det även en del att Tindra sover i min säng nu och Jocke i hennes. Hon är ju aningen mindre och tystare. Det är som att ha en liten hamster bredvid sig i sängen istället för en stor St Bernhard :)

Har mailat på två bärselar idag, båda från Stockholm. Hoppas att någon av dem kan tänka sig att skicka den med posten. Ser inte något problem med det, men man vet ju aldrig med folk.


Marie
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-16 / 12:36:57

Jag har fått hjälp att göra min design så ingen aning om hur den tjejn fick dit de..men nu har jag iaf ändrat BF så det står rätt..35dagar kvar ♥

Marie
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-16 / 12:46:17

Skön musik...kanske man ska ha med på förlossningen.Så långt har jag inte tänkt ännu.

Men sitter med förlossningsplanen iaf. Tur att vi ska på föräldrar gruppen idag så jag får lära mig lite mer om bedövning.



Eftersom natten bjudit på en massa spring till toan pga magont så ska jag nu faktiskt sova en timme tänkte jag.♥skönt♥




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: