SLURP

2009-03-31, 09:49:56 / Kategori: Allmänt
Ungefär så där kändes det i plånboken efter morgonens tandläkarbesök. 1055 riksdaler fattigare! Man kan bli deprimerad för mindre faktiskt. Tänk så mycket kul bebissaker man kunde shoppat för den tusingen.
I och för sig, det var ju trots allt en akuttid, och när tandläkaren väl satte igång så fixade han två hål samtidigt. Klappat och klart med andra ord. Skönt att det är gjort nu. I morse när jag vaknade var jag på god väg att ringa och lämna ett återbud, för jag hade inte ont längre. Inbillade mig att det kanske gått över. Men så tog jag mig själv i kragen och ruskade om ordentligt och åkte in i alla fall.

Fick en ny tandläkare som jag aldrig varit hos, i och med att det var en akuttid. Var lite skeptisk, för jag gillar min vanliga tandläkare. Men himmel och pannkaka, han kan slänga sig i väggen! Den jag var hos idag var hur bra som helst, och så jäkla rolig! Han svor som 10 sjörövare tillsammans, det kom inte en enda mening ur hans mun utan att det hängde med ett par svordomar. "Den här jäveln måste jag fixa vettu, annars får du ont som fan igen. Ja fan det är bättre att göra det ordentligt nu så du inte får ett helvete sen. Fan, det här gjorde jag bra!" Osv osv osv. Hur kul som helst! Jätteeffektiv, noggrann, rolig och framför allt omtänksam. Fick stänga munnen flera gånger på de 40 min så att jag inte skulle få kramp i käken :) Jag kommer definitivt byta till honom nästa gång jag ska dit.
Det är väldigt skönt när man hittar en tandläkare som man verkligen trivs med. Det gör att jag glömmer av hur rädd jag egentligen är, och man kan skoja och skratta tillsammans. Kanon!

Vad bjuder denna dagen på mer då? Ingen aning. Antagligen någon timmes sömn, kanske lite tvätt och plocka undan här hemma. Det vanliga med andra ord. Skulle ju sy gardinerna, men glömde be Jocke lyfta fram symaskinen. Får göra det ikväll. Vågar inte lyfta den själv nu, då ploppar väl Elliot ut.

Hej så länge ♥

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-03-31 / 16:15:07

haha.. jag vill också ha din tandläkare. Min tittar på mig med oroliga ögon och säger "Har du använt tandtråd ordentligt sen senast nu Johanna".

Varje gång får jag lika dåligt samvete eftersom jag ALDRIG använder tandtråd och säger: Jag har försökt, men kanske glömt ibland.

Då tittar hon ännu mer bekymrat på mig... och jag vill bara gå därifrån och gråta. haha




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: