TRIST

2009-03-06, 12:01:09 / Kategori: Allmänt
Idag är det så grått och trist ute. Inget regn förvisso, det är väl en fördel, men det var kallt och blåsigt och solen lyser med sin frånvaro. Undrar om regnet hänger i luften...

Har precis ätit lunch, lite rester från gårdagens middag som bestod av stekt falukorv och stuvade makaroner. Innan jag blev gravid så åt jag under inga omständigheter korv i någon form. Bara tanken på vad som är i korv fick mig att hellre vilja svälta ihjäl.
Men som genom ett trollslag och i sällskap med alla andra graviditetsrelaterade konstigheter, så började jag i alla fall äta falukorv. Och nu tycker jag det är ganska gott. Jag kan dock fortfarande inte riktigt tänka på vad som är i den, eller hur den ser ut under produktion, för då återkommer den där starka vill-spy-känslan.

Om en liten stund ska jag hämta Tindris i skolan. Ska ta med hennes sparkcykel, och så ska vi gå till 7eleven och köpa en massa goda kakor och grejer. Sen ska vi hem och fika och spela Den försvunna diamanten.
Måste tydligen även köpe en bulle till Jocke, allt enligt Tindras order. För annars blir det synd om honom. Pyttsan! Det är enkelt att undvika, man skyndar ju sig bara att äta upp allt och röja undan alla spår innan han kommer hem.
Men men, har man en dotter med stort hjärta så har man. Jag får vara stolt istället för snål :)


Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-03-06 / 15:25:30

Ta upp de här med händerna med din barnmorska, det heter något speciellt när händerna sticker och domnar på en gravid kvinna och man kan behöva skenor att sova med. Jag skulle få de men tyckte inte de va någon ide när jag nu snart ska ha.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: