VAD I HELA FRIDEN...??

2009-03-18, 10:48:05 / Kategori: Allmänt
Skiner solen idag igen? Två dagar i rad?! Oj oj oj, nu händer det grejer minsann. Nu börjar allt vårkänslorna spritta lite i kroppen. En typisk vårgrej är när de börjar sopa bort allt grus på vägarna. Detta har inte hänt än, men det måste väl vara hög tid för det nu? Det är ju helt torrt på marken.

Tänkte ha sovit toklänge idag, men det gick naturligtvis inte. Drömde en massa knasiga saker, så jag vaknade hela tiden och var helt orolig och stirrig. Läste några grejer på nätet igår om bebisar som dött i magen vid den här tidpunkten i graviditeten, andra som fötts under dramatiska omständigheter osv osv. Fattar inte varför jag plågar mig själv med att läsa sånt?! Jag blir ju helnojjig. Ändå gör jag det gång på gång... Slår snart mig själv i skallen med en hammare!
Ja Elliot är i alla fall inte död som jag trodde när jag vaknade. Han tar minst lika stor plats idag i magen. Är så öm i revbenen nu för tiden så jag kan inte dra djupa andetag utan att det gör ont. Mitt bäcken ska vi inte tala om...

Idag är det exakt tre veckor kvar. Tre veckor... Förhoppningsvis vid den här tiden om tre veckor så ligger jag på uppvaket med en liten blåröd son vid min sida, och en superstolt pappa i en stol bredvid.
Jag har förstått det som att alla som ska in på planerat snitt samma dag ändå infinner sig på sjukhuset kl 7 på morgonen, oavsett vilken plats i turordningen man sedan får. För mig och mitt kontrollbehov kan detta kännas aningen jobbigt. Jag vill vara först! Jag vill inte ligga på sjukhuset i flera timmar medans de snittar andra före mig. Har ingen aning om hur själva "lottningen" går till, vad det är som bestämmer turordningen. Naturligtvis går akutsnitt och sånt före, men de planerade skulle jag gärna vilja ha lite koll på. Kanske kan jag ringa till Mölndal och bara fråga hur de brukar bestämma vem som blir först? Eller så beter jag mig som en normal person och tar det som det kommer när vi kommer dit...

Min shoppingtur igår blev väl sådär. Jag blev naturligtvis trött efter 10 minuter och orkade knappt gå. Ändå var det en hel del saker som jag ville få ur världen. Var på apoteket i alla fall och köpte lite grejer, bla de där svamparna jag ska tvätta mig med före snittet. De var dyra. Usch vad tråkigt det kändes att lägga pengar på dem. Förra gången fick jag ju dem gratis.
Hittade även gravidtrosor som jag ska ha efter operationen. Tänker inte ens under hot lägga ut bilder på dem, för de är så stora och fula att typ mormortrosor framstår nog som snygga jämförelsevis. Här är det verkligen funktionellt som gäller framför snyggt! Ibland får man bita i det sura äpplet...

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-03-18 / 12:10:22

hehe.. nog skulle jag vilja se bilder på de där sexiga "postoperation trosorna". Men okejdå, du slipper!



Nu hade det helt klart varit trevligt att ta en låååångsam promenad tillsammans, tycker du inte det!?! Synd bara att nån utav oss förmodligen skulle föda på tåget till eller från varandra.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: