DET TOG SIG

2009-05-22, 11:03:41 / Kategori: Allmänt
Gårdagen tog sig under eftermiddagen, och mitt sura humör försvann. Jag fick hastigt och lustigt gå på fotbollsderby, och det var faktiskt mycket roligare än jag trodde det skulle vara.
Tindras pappa hade vunnit biljetter till IFK-GAIS, och Tindra skulle egentligen gått med. Men i sista sekunden ändrade hon sig, och då erbjöd jag mitt excellenta sällskap :) Om inte annat så skulle det vara skönt att komma iväg lite.

Blev faktiskt positivt överraskad över hur roligt jag tyckte det var. Har aldrig varit en fotbollstjej, jag gillar hockey mer. Men nu kanske det blir ändring på det. Om inte annat så har fotbollsspelare bra schyssta ben att titta på :)
GAIS-klacken var som en flock pitbulls. De skanderade den ena ramsan efter den andra, och det högt som f*n. Samtidigt som jag tyckte det var lite häftigt så var det en aning obehagligt, för det känns som en sån hetsk stämning. IFK-klacken var pytteliten och lät mer som små lamm som bäade. Detta för att klacken bojkottat matchen i protest mot de höga biljettpriserna.

Men det var kul, och IFK vann. Kanske blir det nån mer allsvensk match framöver. Tindras pappa är ju en fena på att vinna biljetter :) Eller så satsar vi på landskampen i juni, det hade också varit roligt!

När jag kom hem var Jocke lite lätt trött och skärrad. Elliot hade minsann visat var skåpet ska stå när mamma är borta, och skrikit konstant nästan hela tiden :) Trots mat och torr blöja så var han inte nöjd. Inte förrän han fick mat från den gamla vanliga restaurangen så var livet ok igen.
Vi käkade pizza och sen tog vi det lugnt resten av kvällen. Stupade i säng runt 22.30 och somnade som en sten.

Idag ska vi iväg och kolla på ny kaffebryggare, och jag ska köpa ett par nya skor. Kanske kan jag fjäska till Elliot ett babygym.

Vi hörs senare!

PS! En gåta som Tindra hittade på. Vad är det som är som en halv bulle som är böjd, fast den är rak??




Svar:
En regnbåge :) Hahahaha... Hur enkelt som helst!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-05-22 / 11:50:44

Fotboll är kul! ^^



haha...ja, den gåtan kunde inte jag lista ut iaf... :O) Hon är smart Tindra!

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-05-22 / 13:16:40

Visst e jag bra:-D




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: