HEJ VAD TIDEN GÅR!

2009-05-08, 12:06:33 / Kategori: Allmänt
Fattar ingenting... Idag för en månad sedan föddes Elliot. Hallå, en hel månad sedan?! Vad har hänt, var tog tiden vägen? Det känns nästan som om jag har legat i koma och vaknat upp nu och fattar ingenting... Det känns ju som det var igår som vi packade väskan och åkte till Mölndals BB tidigt på morgonen. Lille killen redan en månad gammal. Oj oj oj! Snart är han 18 och springer ute på stan, medans jag sitter hemma och är livrädd.

Natten som gick kunde jag varit utan. Började bra med att Elliot somnade fort i vår säng. Han vaknade efter några timmar, runt tvåtiden och ville ha mat. Efter det gick det bara utför. det verkade nästan som om jag hade speed i bröstmjölken, för han blev helt galen. Inte arg eller så, men han kunde inte ligga still. Armar och ben fäktade som om han hade betalt för det. Och så varvades det med lite hicka, för att sedan fortsätta sprattla. Blöjbytena avlöste varandra, och han lyckades även kissa ner sig och hela pyamasen när han låg på skötbordet.
När Elliot väl lugnade ner sig så hade Jocke börjat snarka som en timmermaskin. Hur jag än försökte så gick det inte att få honom att sluta. Jag la en kudde över hans ansikte, det hjälpte inte. Jag sparkade på honom, ryckte bort kudden under hans huvud, drog i hans arm osv osv. Till sist började jag nästan gråta när jag såg att klockan var 4 på morgonen. Då tog jag kudden, täcket och lille Elliot under armen och stampade ut till soffan där jag la mig. Där somnade vi båda två på studs. Men jag kan ju inte påstå att jag var pigg och alert när klockan ringde sju i morse...

Nu sitter jag här med en stor kopp kaffe och försöker vakna till liv. Ska hämta Tindra om en timme, och sen ska vi slappa framför Disney channel i sängen. Mysigt!

Imorgon var planen att vi skulle åka till en av Arlas gårdar och titta på koutsläppet. Men som vädret ser ut nu så skiter vi nog i det. Orkar inte stå ute i regn och blåst för att kolla på galna kor. Det ska vara sol och varmt, annars försvinner liksom hela poängen. Vem vill äta kanelbulle och dricka mjölk i regn??
Plan B var en dagstur till Danmark, men vi får väl se hur det blir. Nåt kul måste vi ju hitta på. Några tips?


En månad sen ♥


Två veckor gammal. Måste varit en dålig film han kollade på eftersom han somnade med fjärrkontrollen i handen ;)


Slappar med pappa i soffan ♥
♥ Kärlek ♥



Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-05-08 / 12:13:15

Vi har äntligen fått en da som Len a o Andreas ska komma upp på midda. Om ni inte har något för er så får ni gjärna komma

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-05-08 / 12:23:12

Jag älskar att bjuda folk på middag. Och jag kan behöva se lite vuxna människor, när jag fortfarand nästan bara e hemma. Och jag har en karl som får göra det jag inte kan. Ni är hjärtligt välkomna. Lena o Andreas kommer vid ca 19 sa hon.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: