MATCHDEBUT

2009-05-29, 09:57:25 / Kategori: Allmänt
Gårdagens matchdebut för Tindra blev sådär resultatmässigt sett. De fick stryk av Sävedalen med 4-2. Men vad gjorde det när de kämpade på som små lejon. Jättekul att se, och jag kände att jag tog ännu ett steg mot att bli en ivrigt påhejande, gapande fotbollsmamma.

En stund in i andra halvlek fick Tindra ställa sig i mål. Detta med blandat resultat. Hon gjorde några räddningar, men släppte in tre mål. Men hon var lika glad för det, och har redan börjat planera hur hon ska slänga sig för att rädda bollen sen när hon blir lite större :)




Tindra precis före matchstart

Jocke var lite förundrad efter matchen över att de inte lär tjejerna att inte alla ska rusa efter bollen samtidigt. Det var även några andra grejer som han tyckte att tränarna borde lära dem. När jag påpekade att de är små och att all information kanske inte alltid fastnar så tyckte han att - det är viktiga saker, då får de säga det om och om igen. Jo, sa jag, men att städa hemma och plocka undan efter sig är också viktiga saker, och det har jag försökt nöta in i dig i 4 år nu, men har det gett nåt resultat? Då blev han tyst!

Nu ska jag sätta fart och baka en hel sockerkaksbuffé. Två kompisar kommer på fredagsfika med sina små bebisar. Med andra ord så har inte mitt sunda liv trätt i kraft än som ni märker...



Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-05-29 / 14:28:15

Så mysigt med fredagsfika och träffa bebisar! :)

Tindra ser riktigt proffsig ut - kommer säkert gå långt inom fotbollen!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-05-29 / 18:17:46

Övning ger färdighet, det kommer säkert att gå bättre nästa gång! Och Tindra är ju hur söt som helst i sin fotbollsuniform!

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-05-29 / 19:27:23

Fotbollsuniform? Uniform?? :-P

Inte hörde jag något från den gapande fotbollsmorsan i går hörru.... Du får öva hemma på Jocke:-)

Syrran
2009-05-31 / 08:46:49

hahahahaha jocke... han e kung.... där fick han svar på tal. jag ska till akuten idag med Andreas. Han måste vara sjuk! han hade städat hela lägenheten coh dammtorkat coh dammsugig överallt!!!



Måste va nån slags influensa ;)



Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: