MORGONPIGG

2009-05-15, 14:23:06 / Kategori: Allmänt
Har insett att Elliot är en morgonpigg liten krabat. Till min stora förskräckelse! När han vaknar för morgonamningen runt fem, sex på morgonen, så är han vaken ganska länge efter det. Och pigg som en mört, och framför allt väldans glad. Då ska det ligga och flinas och "pratas" som bara sjutton. Jag är naturligtvis vansinnigt trött, men man kan ju inte somna ifrån en sån liten ljuvlig människa ♥ Så då ligger man där och kommer på sig själv med att le fånigt samtidigt som man tittar in i de stora, mörka ögonen.

Bara älskar alla framsteg Elliot gör nu. Att man kan få ögonkontakt på ett helt annat sätt, och man kan framkalla leenden genom att busa med honom tex. Nu ler han ofta mot mig när han ser mig.
Däremot är han lite som ett plåster på mig ibland. Han vill liksom vara helt inpå mig hela tiden helst, och ligga med ena örat mot min bröstkorg. Det är jättemysigt, men det är ganska tungt att kånka runt på honom hela tiden. Och det är svårt att få nåt vettigt gjort framför allt.
Har kommit på att han vill upp så fort han ser mig. Det funkar bra om han ligger ensam i sin säng, eller sitter ensam och leker i sin babysitter. Men i samma ögonblick som jag visar mig så börjar han gnälla eller gråta. Får helt enkelt hålla mig undan :)

Idag har jag varit och fikat med en kompis och hennes lille kille. Trevligt med vuxensällskap, och att få prata lite bebis mm. Alltid kul att bolla med nån som inte blir uttråkad, eller som har tips och idéer att dela med sig av.

Tänkte börja kolla lite semesteraktiviteter nu. Ska kolla paketpriser på Kolmården och Skara sommarland bla. Hög tid att börja boka in saker i kalendern snart.

marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-05-15 / 19:52:01

Trevligt med lite vuxet sällskap som sagt va o någon man kan prata bebbe med. Det saknar jag :o( Ibland kan de vara bra att få lite tips från någon annan.Jag pratar me mamma!!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-05-16 / 22:49:17

Du har inte testat sele eller sjal? Kanske är bra om han vill vara nära hela tiden :) Hoppas ni mår bra annars - imorgon är det dags för Isabellas dop! :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: