SILVER

2009-05-09, 21:09:13 / Kategori: Allmänt
Igår hände det. Jag hittade silver. I mitt hår! Neeej, ångesten infann sig i samma ögonblick som jag hittade det vita hårstrået. Ett enda silvervitt hårstrå, och jag kände mig gammal som gatan. Usch... Hädanefter är det jakt på gråa hår varje dag som gäller. De ska utrotas!

Igår kväll blev vi hastigt och lustigt bortbjudna på middag till några vänner. Vi fick supergod mat, och hade en jättetrevlig kväll. Tack igen Linda & Fredrik! Och tack för den fina presenten.
Det var även kul att få se deras lille kille som är exakt en månad äldre än Elliot.  Vilken skillnad det var. Det händer verkligen mycket på en månad. Elliot var ju som ett litet nyfött pyre som bara sov. Felix var mycket mer vaken och med på noterna.

Idag bar det iväg till Skene och Visko för att köpa skor till Tindra. Tre par fick hon med sig hem. Jag kollade också lite, men det enda jag hittade var ett par nya fårskinnstofflor. Lite konstigt kanske att köpa såna nu när sommaren är i antågande, men jag älskar mina fårtofflor! Och de gamla var så slitna så de fick åka i soppåsen.

När vi kom hem hade en klasskompis till Tindra ringt, och Tindra ringde tillbaka. Sen stack hon ner till henne för att leka. Nu för nån timme sedan ringde de och frågade om Tindra kunde få sova över. Gissa om hon blev glad när vi sa ja. Det är första gången hon sover hos en kompis, så jag hoppas det går bra. Men det blir nog inga problem, hon hade så kul nu när vi var där och lämnade hennes saker inför natten.
Tjejen hon sover över hos är hon som miste sin mamma för någon månad sedan. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av pappan. Trots det som hänt så verkar han verkligen låta livet gå vidare. Man måste väl det när man har barn, men att även orka ha en massa andra barn hemma, det är starkt. Som sagt, jag är imponerad över hur stark han verkar vara, även om han säkert har sina svåra, jobbiga stunder också.

Nu ska jag äta upp mitt lördagsgodis! Imorgon ska vi ut och kolla efter nya köksmöbler, och sen är det dags för Tindra att börja i fotbollsskola. Spännande!

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-05-09 / 22:06:21

Den 18/10 åker vi till Teneriffa och playa de las americas hotellet heter Melia jardines del teide.

Min pappa har också bokat för att åka då.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: