SKÖN HELG

2009-05-04, 13:58:52 / Kategori: Allmänt
Vi har haft en skön, långledig helg tillsammans. Och vilket väder! Verkligen grädden på moset. Nu idag är det fint men kallare. Hoppas att värmen kommer tillbaka snart så man kan vara ute i solen och gotta sig.

I fredags åkte vi upp till mina föräldrar i deras husvagn och sov över till lördagen. Vi grillade och njöt av det fina vädret. I lördags åkte vi till Lager 157, eftersom jag befinner mig i en mindre klädkris. Hittade inte så mycket, köpte två klänningar och två linnen och lite kläder till Tindra.
Tindra och hennes pappa kom också upp till husvagnen och hälsade på. Vi tre tog en minigolfmatch. Tindra körde nog stadiga maxantalet sju slag per bana rakt igenom nästan :) Själv fick jag se mig slagen av norrbaggen med några ynka slag... Inte bra, det är bäddat för revanschmatch!




 
Kolla in stilen! Ser mer ut som slagskott i hockey :)


Det går bättre och bättre med Tindra och Elliot nu. Antar att man bara får ge det lite tid. Nu är hon mycket mer engagerad och tycker det är kul med lille pluttbrorsan. Hon är nog ganska stolt innerst inne.
Hon vill gärna hålla honom nu, och även bära honom. Det sistnämnda kan vara lite läskigt, då hon inte riktigt har koll på hans lilla huvud som sticker ut. Igår fick han en liten duns i skallen i garderobsdörren, och idag hann jag precis köra min hand mellan huvudet och köksdörren :)




Mina två skatter ♥


Amningen funkar kanon nu förresten. Elliot har äntligen fattat galoppen hur man gör utan amningsnapparna, så nu äter han som man ska göra direkt från bröstet :) Märkte att han måste sköta det helt själv, annars funkar det inte. Om jag trycker honom till bröstet som alla barnmorskor på BB gjorde, så slutar det med att han spjärnar emot och sprattlar hej vilt. Om jag däremot bara lägger honom till rätta så får han leta upp bröstet själv och ta tag. Nemas problemas!

Han äter fortfarande sjukt ofta tycker jag. På dagarna går det väl an, men att amma varannan timme på natten är ganska kämpigt. Man hinner precis somna, sen är det dags igen. Har man dessutom "tur" så hinns det med ett par bajsblöjor mellan amningarna också :)

Nu försöker jag vänja honom vid att ligga i spjälsängen, med blandat resultat. I detta ögonblick ligger han där och sover så gott. På natten är det värre, då funkar det inte alls. Man får väl försöka vara riktigt envis och inte ge sig. Men det är svårt när man är trött och ögonen går i kors...




Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-05-04 / 16:21:16

Vilken fin storasyster och lillebror! Det är aldrig lätt då det kommer en ny familjemedlem, men hon kommer nog att vänja sig, och det är ju bra att hon också sysselsätter sig med Elliot så hon får känna att hon OCKSÅ är en viktig del av familjen och av Elliots liv. :)

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-05-04 / 20:56:33

Vilka underbara bilder :)

Skönt att det funkar bättre med Tindra och lillebror samt med amningen - är ju så bekvämt när det fungerar :) Ha en härlig kväll!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: