JAG TAR TILLBAKA...

2009-11-10, 12:25:38 / Kategori: Allmänt
Detta med vaccinering mot svinis är verkligen en het potatis! Det snackas om det till höger och vänster, och verkar framkalla många, upprörda känslor, oavsett vilket läger man står i.

När vi för ett tag sedan fick papper från skolan, så fyllde vi efter lite tveksamhet i ett ja till vaccination för Tindra.
Men allteftersom tiden har gått, och det har fått sjunka in, så har det känts mer och mer tveksamt. Jag har aldrig känt den här hysterin som verkar råda hos vissa människor. Därför har jag heller själv aldrig känt att det är aktuellt för mig att vaccinera mig.
Så, efter ett litet "möte" med Tindras pappa i söndags kväll bestämde vi oss faktiskt för att dra tillbaka vår tillåtelse till vaccineringen. Vi kommer alltså inte att vaccinera Tindra mot svinis.

Vet att det finns människor där ute som tycker att detta är helt uppåt väggarna galet. Man ska skydda sig hit, och skydda barnen dit. Särskilt vi som har små...
Men jag är inte beredd att "utsätta" Tindra för nåt som jag själv är mycket tveksam till. Och bara för att vi tackar nej nu så betyder ju inte det att dörren är stängd för gott. Visar det sig att influensan fullkomligt exploderar, oc fler än beräknat insjuknar och tom dör, så kommer vi bekosta vaccineringen själva.

Som sagt, vet att det finns folk som tycker att det är ren idioti att inte vaccinera sig. Att man av solidaritet ska göra det... Jag köper inte detta, men jag respekterar era val. Och vill gärna att ni respekterar vårt val som vi har gjort!

Hur gör ni? Ja eller nej till svinissprutan??
Och varför?

T
BLOGG: http://mammatillleo.blogg.se/ 2009-11-10 / 13:15:53

Vi ska inte vaccinera oss. Det är ju ingen läkare som riktigt kan säga biverkningar av sprutan. Många jag känner nu senast en kompis till mig har fått så ont i armen så dom inte klarar lyfta något och det låter inte så roligt att må så när man har små barn.

Sen får ju inte Leo vaccinera sig (eller har dom ändrat det igen?) för han är ju under 3 år. Då lönar det sig inte att jag och min smbo vaccinerar oss Leo är ju med oss överallt nästan så han får ju det ändå i så fall.

Så känner vi i alla fall!



Vi har också fått höra massa skit för att vi inte ska vaccinera oss tex av min sambos mamma. Hon tycker absolut att vi ska göra det! Men jag tycker det är upp till varje människa att bestämma det.

Men vi säger NEJ til sprutan!

Jossan
BLOGG: http://www.jozzan.bloggspace.se 2009-11-10 / 14:39:40

Hej, hej!



Jag respekterar erat val att inte vaccinera er :-) Jag tycker man gör som man själv vill, vad andra säger ska man strunta i, punkt slut!!



Vi ska ju vaccinera oss här hemma som du redan vet, mitt jobb ringde ju och frågade om jag skulle, jobbar ju inom vården så det blir därför. Tänker på dom gamla när jag ska tillbaka och jobba :-)



Jim ska också ta, hans jobb rekommenderar det också eftersom att dom träffar en massa folk hela tiden.



Och då blev Bianca kvar och hon tar sprutan imorgon.



Linnéa blir utan än så länge!



Så här blir det JA!



Kramis Jossan

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2009-11-10 / 19:47:36

Nu är tävlingen om de ursnygga gummistövlarna avslutad - ta en kik i min blogg och se vem som vann, kanske det var Du?



Jag respekterar helt ert val jag också, jag tänkte som du redan vet inte ta sprutan - men då jag fick höra att jag tillhörde riskgrupp så blev jag lite skraj så jag tog den idag... Jonas kommer ta den genom jobbet - men barnen kommer vi inte att vaccinera.

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-11-10 / 21:50:54

Vi kommer att vaccinera barnen.

Jag har länge vart tveksam till att göra det men nu när Felix e så känslig och får allt de andra drar hem men inte får.



Sedan går det ett rykte om att det finns barn från Almas skola som precis har fått det.

jessica
2009-11-12 / 20:14:56

vi kommer också att vaccinera oss, som du ju redan vet.

respekterar självklart ert val, men förstår det inte, men det spelar ju ingen roll :-)

Känner ingen hysteri inför just den här influensan, inte mer än jag känner hysteri inför att de små får mässlingen eller någon annan sjukdom som vi vaccinerar dem emot




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: