ÄGG = KRÄKVARNING

2009-09-01, 15:25:18 / Kategori: Allmänt
Hej mina vänner!

Sitter just nu och äter turkisk yoghurt med kanel, krossade linförn och psylliumfrön eller vad det heter. Det går väl ner, men det var kanske ingen smaksensation. Nån av frösorterna är superhårda, så jag får tugga i fem minuter för varje sked jag tar.
Till frukost blev det ostomelett och stekt bacon. Känns jättekonstigt att äta sån mat på morgonen. Men mätt blev jag i alla fall. Till lunch skulle jag ha räkor, två kokta ägg, avocado och majonnäs. Men det blev kräkvarning på det... Känns som att jag håller på att föräta mig på ägg, för det var verkligen hur äckligt som helst. Mådde illa efter ett halvt ägg :(
Till middag ska vi ha strimlad stekt kycklingfilé, smörstekta champinjoner, grillad zucchini och en fet hot bearnaisesås till det. Värre middag finns nog :)

Elliot ligger på golvet i sitt babygym och är alldeles tokig. Han tjuter jättehögt och viftar med båda armarna så att alla leksaker bara flyger och flänger. Nu har han även hittat sina egna fötter, så de vill han både gärna leka med, plus att han vill använda dem istället för händerna till leksakerna :) Lilla hjärtat ♥

Efter middagen tänkte jag dra med Jocke och Elliot ut på 5 km rundan, innan vi går hem till ett par kompisar. Dags att börja skissa lite på tatueringen som förhoppningsvis kommer att bli till på måndag! Spännande! Jag är lite nervös att jag har förträngt om det gör ont, för jag har inget minne av att det gjorde så där fruktansvärt ont på mina andra två. Kanske blev jag så traumatiserad att det har fallit i glömska hahaha!

Dags att ta tag i matlagandet. Vad gör ni där ute idag när sommaren kom tillbaka på besök?

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-09-01 / 20:34:00

Kan det inte vara lite så att din mage inte är van vid den kosten med. Att det är därför du mår illa?



Duktig du är iaf. Jag hejjar på dig!

Kram

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-09-01 / 22:48:12

Hallon har mindre kolhydrater än blåbär, så de är ju bättre på det viset, man ska väl kanske inte mängder, men lite grann till pannkakor, yoghurt, grädde o så går finfint :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: