BEBISTÄTT

2009-09-23, 19:58:39 / Kategori: Allmänt
Nu har det varit tyst om mig ett par dagar igen...

Gårdagen och dagen har varit full med bebisträffar :) Igår blev det en liten spontanträff här hemma hos mig. Två mammor kom med sina små, och vi åt lunch och fikade tillsammans. Trevligt att få sitta och snacka gojja en hel dag :) Och kul att se de små när de "leker" med varandra.

På kvällen blev det hastigt och lustigt bestämt att jag och syrran skulle gå på en föreläsning om "Hur man håller kärleken vid liv". Riktigt kul faktiskt, han som föreläste var både rolig och fyndig. Allt det han sa var sååå självklart, men man glömmer liksom av det i allt vardagsstress. Försökte i alla fall gå hem och vara lite snällare mot Jocke :)

Efter föreläsningen stack vi till Le pain francais som ligger alldeles i närheten av där syrran bor. Så himla svårt att hålla sig ifrån bullar och baguetter!!! Men killen i kassan var snäll och lät mig köpa en sallad på ta-två-betala-för-en kupongen som vi hade med oss. Blev en goding med rökt lax.

I morse gick jag upp och gjorde mig iordning när Tindra gick till skolan. Brukar ju såsa runt i pyamas några timmar, men nu skulle vi till syrran på mamma-bebisdejt. Fyra nybakade mammor kom dit med sina minimänniskor, och vi hade en trevlig frukost med mycket bebisprat.
Jag och Elliot kunde ju inte stanna så länge, eftersom vi var tvungna att vara hemma när Tindra slutade skolan.

Måste rusa nu!! Idol med Tindra i soffan :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: