VÄGNING OCH SPRUTOR

2009-09-07, 13:11:12 / Kategori: Allmänt
Idag var första riktiga vägningen sedan min lchf-start förra måndagen. Gick väl sådär kanske, inte fullt så bra som jag hade förväntat mig. Minus 1 kg bara. Bättre än inget, men de flesta verkar tappa mycket mer den första veckan.
Ska mäta mig idag också, så ser jag nästa vecka om det händer nåt på måttbandet istället. Om det inte blir några större förändringar framöver viktmässigt sett, så går jag nog över till GI. Ingen vits i att proppa sig så här full med fett om det inte ger bra resultat.

BVC-besöket gick bra. Elliot hade gått upp 650 gram och växt en cm. Hmm, ingen bra utveckling det där. Växer lite på längden men mycket på bredden :)
När det var dags för sprutan gick jag ut i väntrummet. Satt där och bläddrade i en tidning en stund, och hörde ingenting. För ett kort ögonblick tänkte jag att Elliot kanske klarade sig denna gången utan att det gjorde nämnvärt ont. Men så plötsligt hörde jag ett sånt där avgrundsvrål :( Lille stackare, han klamrade sig fast vid Jocke när jag kom in i rummet. Men denna gången blev han i alla fall inte ledsen vid båda sprutorna, och det var ju skönt.
Nu ligger han och leker i sitt gym, verkar inte hängig eller ha ont.

Snart kommer Tindra hem, då ska vi käka lite lunch ihop tänkte jag. Sen blir det kanske mys i sängen framför TV:n med båda kidsen. Tänkte ge mig ut och gå, men det får nog vänta till efter middagen då Jocke är hemma igen. Tindra är nog inte sugen på nån långpromenad.

Hej så länge!

astrid
2009-09-07 / 18:01:47

Det kan ta några veckor (ibland månader) för kroppen att ställa om sig, så ge inte upp. Dessutom kan det vara ett tips att sluta med mjölk.



Mvh

Astrid

Carolina
BLOGG: http://www.carolina1979.se 2009-09-08 / 11:28:21

Jag gick ner 2 kg första veckan - och det är ju inte MYCKET mer, för vissa tar det ju längre tid för kroppen att ställa om sig :) Du kanske har ett jätteras nästa vecka istället!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: