I WOULD WALK 500 MILES

2010-04-29, 20:37:35 / Kategori: Allmänt
Har inte riktigt koll på hur många ggr jag har gått min 5 km slinga denna veckan. Känns som det är varje morgon faktiskt, och det är bra! Det blir några mil på en vecka om jag fortsätter.

Följer råd från min vän Joanna, och dricker bara en kopp kaffe innan jag går ut. Detta ska tydligen få lite extra fart på förbränningen :) Just what I need!!
Vissa dagar är det segt som f*n, och det känns att man inte har nåt i magen, ingen energi alls. Andra morgnar går det lätt som en plätt, och man får ett grymt flow. Som att gå i en tunnel nästan, allt runtomkring liksom försvinner...

Lät hur flummigt som helst...


Nu ska jag pyssla lite i PS igen. Känner mig fortfarande helt tom i bollen när jag håller på där. Men man ska väl lära sig nån gång!

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2010-04-30 / 08:38:00

Du är inte efterbliven... det är apsvårt!



När du har fått in alla bilder som olika fönster så gäller det att klippa ur bilderna ur sina enskilda fönster och sätta in dem på en tom canvas.

En tom canvas får du om du gör som jag skrev senast att går in i file och trycker på "Nytt".



Don't give up!!!

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2010-05-01 / 11:48:16

Tjohooo.. du är en bit på väg!



Jooo då gör du så här:



När du har alla tre bilderna på samma "papper" så måste du nu redigera dem en och en på "pappret". Då gör du så att du trycker på det lagret till höger som du vill rotera. DVS den bilden du vill rotera. Sen trycker du kortkomandot Ctrl T. Då kommer du in i ett mode som heter "Transform image". Då kan du redigera just det lagret (bilden) på pappret.

Sen när du fixat färdigt med den så trycker du bara på enter för att komma ur det det modet!

kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: