JORD UNDER NAGLARNA

2010-04-26, 22:42:25 / Kategori: Allmänt
Idag packade jag en liten matsäck och tog med kidsen ner till kolonilotten, mest för att komma ut i luften en stund. Eftersom vi inte har fått köpt riktiga verktyg än så har vi inte riktigt kommit igång. Men det är nog bäst att man lägger på ett kol, man vill ju inte skapa osämja i gruppen hahaha!

Fick i alla fall låna en spade en stund, och började vända upp jorden och ta bort lite tuvor och rötter. Insåg snart att jag var tvungen att lägga band på mig och inte tjoa till varje gång jag krafsade på en daggmask. För det fanns det gott om... Thank God for handskar, säger jag bara!
Men jisses vad jobbigt och tungt det var att vända upp all jord. Har därför förberett Jocke på att vi ska ner på onsdag, så får han hjälpa till.

Barnen hade man ingen nytta av. De satt på en rutig picknickfilt vid sidan om och mumsade mackor och drack saft... Sen skrattade de sig hesa åt daggmaskarna som krumelurade ihop sig i gräset :)





Var och tränade spinning ikväll för första gången på ett tag. Har fått lägga styrka på hyllan, eftersom axeln fortfarande inte är som den ska. Men nu är det förbränningsträning som gäller istället. I söndags gick jag tex 5 km direkt på morgonen när jag vaknade, och 5 km på kvällen innan jag skulle lägga mig.
Planerar en tidig morgonpromenad imorgon också, om regnet inte öser ner.

Efter det blir det kompisdejt i stan! Slottsskogen eller Världskulturmuseet står på dagordningen. Vad det blir avgörs även det av vädret.

Dags att krypa till sängs. Elliot tycker det är en strålande idé att vakna runt sex när Jocke går till jobbet... Behöver jag säga att jag inte är riktigt lika förtjust i det uppförandet?!





Tova
BLOGG: http://trasslet.se 2010-04-27 / 12:17:50

Hihi, eller hur ;) halvasiater brukar ju alltid bli såå söta! Fast vår Elliot såg ju också mycket mer asiatisk ut när han var nyfödd, hihi. Spännande hur utseendet ändras!



Tycker det är så skoj att se din lille parvel förresten, som en försmak av vad som komma skall, när det gäller utveckling och sånt :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: