:(

2010-02-21, 22:44:54 / Kategori: Allmänt
Bläh, nu sitter jag här ensam igen medan killarna fick ta en andra sväng till Östras akut. Eller ja, Tindra är hemma, men hon sover ju. Det är nog tur, annars hade hon nog blivit orolig hon med...

Elliot fick åka hem tidigare idag, utan läkarbesök. Han fick i sig ca 2 dl vätskeersättning när de satt på akuten, och inget kom upp eller ut. Sköterskorna tyckte han såg hyfsat pigg ut, så de tyckte att de kunde åka hem igen.
Hemma skulle vi fortsätta ge honom vätska, små mängder med täta mellanrum.

5 min efter att de kommit hem bajsade han ännu ett jättelass. TYPISKT! Ingenting på hela dagen på akuten, men så fort han kom hem.
När jag gav honom 5 ml vätskeersättning lite senare så kom världens spya. Förmodligen allt han hade fått i sig under dagen. Han blev så ledsen, och så blir han nog lite rädd när det sprutar kräk ur både mun och näsa.

Sen har han återigen velat sova det mesta, ännu ett tecken på att något är fel. Hans allmäntillstånd är helt klart påverkat, hur kan de skicka hem honom då?!

Innan så vaknade han och bara grät, som om han hade ont. Han ville ha massa vätska, men vi "får" ju bara ge honom små mängder i taget. Vill ju helst skona honom från att spy fler gånger.

Eftersom han inte slutade gråta så åkte Jocke upp med honom igen. Nu hoppas jag verkligen att de tar det på lite större allvar, annars kommer jag få ett rejält tuppjuck!!!

Och här sitter jag hemma, helt hjälp- och maktlös och kan bara vänta och vänta...

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2010-02-22 / 22:08:56

Fan va tröt jag blir på läkare, de kan ju för fasen inte bara skicka hem ett barn som e så litet utan att ens ta en titt.



När jag var inne med Felix när han bajsat ca 5grr om dan så där jätte illa att inte ens blöjan tog det. blev det blodprover och bajs prover. Allt var bra och när vi började ge honom mjölkfri gröt har det börja vända. Nu har vi även fått tid till barnmedecin i mölnlycke.

Tova
BLOGG: http://www.metrobloggen.se/trasslet 2010-02-23 / 14:27:51

Aww, hoppas allt är bättre med din lilla Elliot nu! :(

Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: