SJUKSTUGA ELLER IGLOO?

2010-02-20, 00:55:50 / Kategori: Allmänt
Nu råder det sjukstuga här hemma. Elliot var pigg som vanligt i morse när vi vaknade, men bara ett par timmar senare blev han som förbytt. Gnällig utan dess like, och klängde på mig som en apa. När jag lyfte upp honom så kände jag att han var jättevarm. Mycket riktigt, han hade feber :(

Resten av dagen har forsatt i samma anda, en hel del gnäll och ganska mycket sömn. Han är väldigt hängig och lite slö, och han vill inte äta. Knappt dricka heller för den delen. Vi mutar honom därför med div godsaker som glass och svag, svag saft.

Nu sover han i soffan, och i natt ska han få sova i vår säng. Jag vill ha koll på honom så han inte blir sämre utan att man märker det.

Lite morgonbus hann vi med innan febern slog till...

 

Vad kan man hitta här inne tro...?

 

 

 

Det har snöat mer eller mindre nästan hela dagen. Nu är det som ett landskap av nyvispad grädde utanför fönstrena. Himla fint ändå måste jag säga. Och som sagt, hellre snö än regn, regn, regn.

 

 

Dags att ta min lille febrige plutt och lägga oss... Blir kanske en lång, orolig natt. Misstänker att morgondagen inte kommer gå i direkt många knop heller... God natt!

 







» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: