ÖVERMODIG

2010-01-20, 11:05:58 / Kategori: Allmänt
Då var det dags... Nu har Elliot börjat klättra på saker, så nu kan väl förvänta sig 50 gånger fler vurpor om dagen. Redan nu på förmiddagen har han stått på näsan två gånger, huvudstupa, så där så att huvudet är neråt och fötterna liksom åker i en båge över huvudet. Hmm... Ja ni som har barn fattar nog.

Första gången skulle han klättra ner i sin boklåda, som är ca 35x25 cm. Gick inte så bra :) Nyss skulle han klättra upp på den istället. Gick inte heller så bra, det blev en saltomortal (eller vad det heter, jag kan inga facktermer inom cirkusbranschen)

Nu står han och tallar på TV:n...

Operation sova i egen säng har börjat också. Vi kan ju inte ha honom hos oss för att vi tycker det är gosigt :) Igår på dagen sov han middag två gånger i sin egen säng. Målet är också att kunna lägga honom och gå ut, så han lär sig somna själv. Det gick helt ok, efter ett tag slutade han dansa och skaka galler och la sig ner :)

I natt har han också sovit där. Dock vaknade han vid halv tre och höll på att stånka och böka. Han fick mat i min säng, och så trodde jag han skulle somna om där. Men han bökade runt och gnällde, så till sist tappade jag tålamodet. La tillbaka honom i hans säng, och efter en stund blev det tyst, och när jag kikade ner så hade han somnat. Duktiga killen ♥
Har flyttat sängen ner till vår fotände också, så nu kan jag inte sticka in armen till honom om han vaknar. Men målet är som sagt att han ska kunna somna själv, även om han vaknar på natten.




Nu sitter vi och väntar på alla mammor och bebisar som kommer om en timme ca. Allt är förberett, leksakerna är putsade, lekmattan är utrullad och mamman är taggad. Det ska bli grymt kul! Återkommer ikväll med rapport.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: