TRIST ATTITYD... TUMMEN NER!!

2010-01-13, 11:38:08 / Kategori: Allmänt
Igår var jag på en mega-mamma-bebisfika i stan. Vi skulle träffas på Dahls i Arkaden. 11 st mammor med vagnar tågade i karavan ditåt.
Vi försökte på ett bra sätt arrangera så att alla kunde sitta vid samma bord. Snabbt som attans var en av tjejerna som jobbade där framme och sa att egentligen får ni inte flytta runt borden! Det var tydligen fyfy...
Sedan fick vi stränga banningar om hur vagnarna skulle stå! Man kunde tro att folk stod på kö för att komma in på kafét, men det var nästintill tomt.

Dessutom hade de bara en barnstol, och den var upptagen. Bra tänkt Dahls... Inte.

Jag tycker det är förbannat tråkigt rent ut sagt med den här tråkiga, svenska attutyden mot småbarn och småbarnsföräldrar. Som om man skulle vara en jävla (ursäkta svordomen) belastning som bara kommer och förstör och är allmänt jobbig.

Vi störde ingen, och vi tog inte upp en massa plats för någon annan heller. What´s the fucking problem?!

När 11 pers kommer och fikar så är det ändå en hel del pengar de drar in. Men det verkar inte spela någon roll. På vissa ställen är det taggarna utåt så fort de ser en barnvagn.
Synd att det finns så dåligt utbud med barnvänliga ställen.

Hmm... Blev ett surt inlägg, men jag tycker det är kass! DISS DISS, DISS!!!

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2010-01-13 / 12:54:14

Jag tar Oscar i Manducan på magen (eller ryggen) när vi är på stan. Jag orkar inte vara i vägen med vagnen överallt ;)

Vi har ett nyöppnat fik här i byn och de ska till och med göra ett barnrum eftersom de inser att en stor del av de som kommer att fika är barnlediga med små bebisar :)

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2010-01-13 / 12:57:32

Jag håller med du - det är verkligen urkass, fram för mer barnvagnsvänliga ställen och barnvänlig personal! ;) kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: