GÄSP...

2010-05-24, 13:39:01 / Kategori: Allmänt
Gick ner till centrum för att handla nåt, minns inte ens vad det var faktiskt. När vi gick förbi ÖF såg jag att det var öppet för 0-6 åringar, så jag bestämde mig för att vara så där tokspontan som man är som småbarnsmor, och bara ramla in där. Helt wild & crazy liksom...

Usch, jag tror inte jag gillar ÖF. För det första kände jag mig som ett miffo när jag kom in där, för alla verkade redan vara en enda stor, happy familj. Och så kom vi, som två svarta får...
Efter 5 min hade Elliot övergett mig, och jag satt ensam i fönstret och glodde. Ja ja, tänkte jag. Jag gör ju detta för Elliots skull, så att han får leka med lite andra barn. Men när jag tittar på honom så sitter han helt ensam och leker så nöjt med en bil han hade hittat. Inte en kompis så långt ögat nådde. Och de få gånger som en annan unge närmade sig, så var det för att rycka leksaker ur hans hand.

Vi får se om vi går dit igen... Kanske... Inte ens när det var sångstund kunde Elliot sitta still. Så är det när man har baken full med myror. Ingen rast, ingen ro. Men nu ska mamman få lite ro med en kopp kaffe.

annapanna1978 från FL
BLOGG: http://tjockblogg.bloggplatsen.se 2010-05-25 / 08:14:24

Känner igen det där med ÖF...

Min lillfis var för liten för att leka när vi var där (4 mån) och de andra mammorna satt i sina grupper och tänkte banne mig inte släppa in nån ny. Vid fikabordet vände de tom ryggen till för att slippa ta kontakt... Det var nån som pratade med oss, men i övrigt så gav det absolut ingenting.



Nu är sonen 7,5 månad och vi får se om vi ska gå dit fler gånger.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: