Missnöjd!

2010-10-10, 20:12:44 / Kategori: Träning
Nu sitter jag och är hyfsat sur och besviken!! Var och tränade tidigare ikväll, zumba, som jag tänkte skulle bli ett stående pass varje vecka. Mina ben tycker dock annorledes... Förbannade, jävla skit rent ut sagt (ursäkta språket...) Kände inte så mycket av det efter fredagens zumbapass, och trodde att jag kanske hade tur nu och slapp ifrån smärtan. Idag kom den dock som ett brev på posten mitt under en övning.


Det gör ont på samma sätt som när man har grym mjölksyra, det svider och bränner. Det känns som om benen inte ska palla mer. Ändå bet jag ihop och körde hela passet, för det är ju så förbannat roligt! Men det gjorde så ont i vissa övningar, så hade jag varit klok så borde jag förmodligen avbrutit.


Direkt hem, i med en Voltaren och sen sura... :( De här med benhinneinflammation är som sagt bara min egna amatördoktordiagnos, men efter vad jag kan läsa på nätet om det, och folk jag har pratat med, så är det ganska typiska symptom.


Ska ringa läkaren imorgon och kolla. Vet inte om det ens brukar behandlas, utan det kanske bara är råvila som gäller. I så fall blir jag riktigt, riktigt lack!!! Vad fan har hänt med min kropp, jag har aldrig haft problem förr...



Britta bloggar
BLOGG: http://brittabloggar.wordpress.com 2010-10-10 / 21:36:16

Oh nej, men det brukar gå över!

Karro
BLOGG: http://www.appelblomman.blogspot.com 2010-10-10 / 22:11:47

Åååå går du på zumba! Har bara hört så posetivt om det så jag måste snart oxå prova!!! Fy fasen va jobbigt att ha ont i benhinnorna. Jag har fått de när jag är lite så där halvotränad och jag kör mycket hopp eller tränar mycket på tå... De gör så bedrövligt jävla ont så man vill bara sätta sig ner och gråta och resten av kroppen bara skriker, mer, mer, mer... Men jag tror at de enda du bör göra just nu är VILA. Jag fick även rådet när jag hade problem som mest att jag skulle stå i duschen och skölja först med jättevarmt vatten sedan kallt och om och om igen... För då kommer blodcirkulationen igång och då frisknar hinnorna till snabbare! Men vila du några veckor och ansträng dom inget för då är risken att "skadan" går upp igen...

Krya på dej!!!!

Kram K




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: