Enough!

2010-09-14, 09:10:31 / Kategori: Barnen ♥
Jag gör det inte igen! Efter tre fruktansvärda gånger så vägrar jag att ge Elliot mer Kåvepenin. I alla fall av denna sort vi har nu. Man ska inte utsätta barn för sånt här, jag tycker det är ren idioti att ens skriva ut den koncentrerade varianten till en 17 månaders. Jag smakade på en droppe igår och det var så att tårna krullade sig. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!


Trots att jag försökte muta med både cola och Ahlgrens bilar så var det nästintill omöjligt att få i honom de 2 ml han ska ha. Jag fick verkligen hålla honom med tvång, och för varje gång jag sprutade in lite trodde jag han skulle spy. Han hostade, kväljde sig och bara tokgrät. Nej, det här tänker jag inte utsätta honom för :(


Har ringt barnmedicin igen och läkaren ska ringa tillbaka runt lunchtid sa hon. Om han inte kan skriva ut något annat så säger jag helt enkelt till honom att jag slutar ge Elliot antibiotika i så fall. Eller så kan han själv komma hem till oss tre ggr per dag och ge honom det!


I´m not going there again!






En Liten Emma och hennes Lilla A
BLOGG: http://enlitenemmas.blogg.se/ 2010-09-15 / 20:36:56

Min son fick kåvepenin när han var 10 månader, galet att dom tror att man ska få i dom det! Han kräktes floder, och när jag ringde in och sa det så sa dom att jag skulle ge han det när han sov!! HAHA! Jag vägrade.

Han fick amimox utskrivet efter en lång väntan på akuten...




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: