Ett enda litet ord...

2010-09-03, 10:41:12 / Kategori: Barnen ♥
Idag hände det något på morgonen som fick mig att bli så illa till mods... När Tindra skulle gå till skolan frågade jag varför hon inte tog på sig sina nya skor som vi köpte förra helgen. Hon hade dem en gång i början av veckan, men sen har hon tagit sina gamla skor igen.



Då tittade hon på mig med en ledsen-hund-blick och sa Det var en kille som sa nåt om mina nya skor. Han sa att det var piparskor... Nu vet jag inte vad piparskor betyder, eller om det ens är något negativt. Men det räckte tydligen med den kommentaren för att Tindra skulle känna sig osäker och inte vilja ta på sig skorna igen.



Även om jag vet att detta inte var sista gången nåt sånt här händer, och att det förmodligen kan bli 100 ggr värre i framtiden, så gör det ont i mammahjärtat när jag tänker på hur hon måste ha känt sig hela den dagen när hon hade på sig skorna.
Modersinstinkten kickar in till max, lejoninnan i mig vaknar till liv och jag vill med alla medel skydda mitt barn mot all världens hemskheter. Jag vill aldrig att hon ska känna sig rädd, osäker eller otrygg. Ingen ska få såra min lilla flicka!!
Och det enda som krävs för stunden för att undvika detta är kanske bara ännu ett par nya skor...





Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2010-09-03 / 11:38:00

Uscha, det är så hemskt vad andra människors ord kan göra illa...



Jaa, en bakträff - knytiskalas tycker jag låter som en jättekul idé, det vill jag absolut ha! :-D

Kadri
BLOGG: http://livetivillavillekulla.blogg.se/ 2010-09-03 / 15:21:46

Sånt är jätte jobbigt

Min äldsta försökte en gång skrapa bort fräknarna för barnen på dagis hade sagt att de var fyla. Kläder o skor ska man inte ens prata om . Vi har haft så många disskussioner om detta och så många tårar har det varit. Det är synd att redan små barn är så utseendes fikserade. Verkar så att barndomen blir bara kortare o kortare.



sv. Stort tack. Ja män o presenter går inte precis ihop. Vi får hoppas att när barnen blir större så blir vi uppvakade av de.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: