Oopsie daisy...

2010-09-09, 09:33:42 / Kategori: Jag bakar ♥
Sitter och mumsar på nybakade oopsies med ost och kalkon. Jättesmarrigt! Oopsies är en sorts bröd som man med gott samvete kan äta om man vill undvika kolhydrater som det finns mängder av i vanligt bröd. Jättelätt att slänga ihop på morgonen. Man får dock ha lite tid på sig, då de ska stå i ugnen i ca 45 min.



 

4 st

 

- 3 ägg

- ca 100 gr Philadelphiaost eller Creme bonjour med smak om man önskar

- 1 tsk bakpulver

- sesamfrön

_______________________________________________________________________________

Skilj äggulor från vitorna.

Vispa vitorna till hårt skum.

Blanda äggulorna med osten och bakpulvret.

Vänd försiktigt ner ostsmeten i de vispade vitorna. Rör inte, utan vänd så att smeten håller sig fluffig.

Klicka ut fyra klickar på en plåt med bakplåtspapper och strö över sesamfrön.

Sätt in i ugnen på 150 gr i 25 min.

Stäng av värmen och låt dem stå i ytterligare 20 min på eftervärme.

KLART!

_______________________________________________________________________________

 


J U L I E
BLOGG: http://juulieee.blogg.se/ 2010-09-09 / 09:56:46

Låter yummie.. det ska jag prova på någon gång :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: