Sockerhora

2010-09-11, 18:51:29 / Kategori: Meningslösa inlägg...
Hej jag heter Maria och jag är en sockermissbrukare!


Varför kan inte jag vara en sån människa som inte gillar kakor, smågodis och cola? Nej då, istället är min kropp besutten av en sockerdemon, som i tid och otid gör sig påmind genom att ställa till med en massa besvär.


Vid ett flertal tillfällen har jag försökt, och trott att jag ska kunna dämpa mitt sockersug genom att kanske chocka kroppen genom att bara äta shakes och soppor i några veckor. Inget socker what so ever... Yeah right. Sockerdemonen kanske faller i koma ett tag, och för ett svagt ögonblick tror jag att jag har lyckats besegra monstret.
Men vips, som genom ett trollslag så vaknar den fulingen igen, och sätter in ett sug som inte är av denna värld!


Och nu far naturligtvis mina tankar till mina tidigare inlägg i veckan om alkoholism. Jag missbrukar inte alkohol, och jag kanske inte missbrukar socker heller, men jag är en sockerhora. Jag kommer alltid tycka om sötsaker i olika former. Det funkar inte att utesluta det helt för min del. Istället får jag väl försöka tygla monstret och enbart göda det på helgerna. Och skrämma det lite genom att träna järnet i veckorna istället.


Japp, det är en bra plan!




Bild från Google


Carolina
BLOGG: http://carolina1979.se 2010-09-11 / 19:07:21

Du har en award att hämta hos mig!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: