SICKA NYMODIGHETER

2008-04-01, 22:30:40 / Kategori: Allmänt
Herregud... Nu känner jag mig gammal av flera anledningar.

Visste ni att man numera erbjuds en tjänst när man ska ut och flyga, som gör att man kan checka in online? Man behöver alltså inte stå i den där långa, svettiga kön med sin överpackade väska. Man loggar in, fyller i några passuppgifter, skriver ut sitt eget boardingcard och sen är det i princip bara att åka ut till flygplatsen en halvtimme innan take off och ställa sig i boardingkön istället. Helt fantastiskt!            

Visst, det finns ju några om och men. Inte alla flygbolag gör så här. Och man får bara ta med sig handbagage.  Men om man klarar kraven så är det ju helt otroligt. Tänk vad världen går framåt. Så här var det minsann inte
när jag var liten. Vilket gör detta till gammalvarning nr 1.


En annan sak jag uppmärksammade. I alla sammanhang där man måste fylla i sitt födelseår, så har det nu blivit som följer. Jag har blivit så gammal att jag måste scrolla ner jättelångt i födelseårlistan. Jag menar herregud, finns det verkligen folk som är födda på 90-talet? Det låter helt bisarrt. Och att jag då är född -77 låter ju antikt... Detta var gammalvarning nr 2.


Gammalvarning nr 3.
När jag tittar på So you think you can dance, så kommer jag på mig själv med att sitta och skaka på huvudet och sucka över vad deltagarna har på sig och hur de ser ut. För enligt mig ser 9 av 10 ut som om de har rymt från något gruppboende.
Hur tant låter inte detta då?!
DAMN IT!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: