14 VECKOR...

2008-12-29, 00:17:28 / Kategori: Allmänt
Hur ska man orka? Det är 14 veckor kvar till Sjörövar Fabbe kommer. Det känns faktiskt som en evighet idag, för just nu är jag ganska trött på det här. Trött i allmänhet pga brist på sömn, men även på alla fysiska defekter som medföljer den här graviditeten.
Dessutom så är det faktiskt mer obehagligt än trevligt när det är sjörövarfest i magen. Ibland kan tanken på att det ligger en människa inuti min kropp göra mig lite skraj. Särskilt när det är en liten människa full av fanskap som sparkar och lever loppan. Det känns inte som sparkar heller, utan oftast som om rövaren nyper mig inifrån! Läbbigt värre!!!
Märker dessutom att min lungkapacitet minskat drastiskt. Kan inte längre prata långa meningar utan att hämta andan mitt i. När jag ligger i sängen ska vi inte tala om, då stånkar jag fram orden stötvis.

Imorgon blir det en liten shoppingrunda. Ikea ska besökas, och där ska jag handla lite grejer till Fabbe bla, men även nya sänglampor till oss. Sen är det Biltema, och så ska jag lämna av min gamla mobil till en kille som ringde på min annons på Blocket.

De största och dyraste sakerna är i alla fall inlöpta till Fabbe nu, så som bilstolen, babykorgen, vagnen osv. Nu är det mest mindre plock som man kan beta av lite efter hand. Skönt det, framför allt för ekonomin.

Dags att slänga Fabbe i säng och jag ska försöka komma i ro med min bok som är så spännande. Räknar med minst en timmes vakentid i natt också. Härligt...

Linda Jansson(Ericsson)
2008-12-29 / 22:03:20

Vet hur det känns. Vart ska du kolla könet? Jag gjorde det hos barnmorskegruppen.



Vi har också fått köpa en heldel nya saker till Felix.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: