I´M BACK

2008-12-03, 12:38:23 / Kategori: Allmänt
Igår var alltså första dagen tillbaka på gamla jobbet. Hade lite ångest kvällen innan och ångrade nästan att jag hade frågat om jag fick jobba igen. Men när jag väl var där så var det ändå ganska trevligt. Det är ju skillnad på att jobba heltid och konstant känna stress, och som nu när jag bara jobbar ca 8 tim per vecka. När jag gick hem igår behövde jag inte oroa mig för morgondagen, om saker skulle vara förberedda osv. Jag skiter totalt i det nu, jag är ju ändå inte där. Så himla skönt att slippa den stressklumpen i magen varje kväll när man lägger sig.
Vi hade dessutom riktigt kul, och det kändes faktiskt inte som om jag ens hade varit borta. I alla fall inte i tre månader. På söndag jobbar jag igen, men då är jag ensam. Det är lite tråkigt, men samtidigt så är det så pass lugnt så jag kan nog i princip sitta ner när jag vill. Det kan behövas, för jag känner idag att jag har ondare av foglossningen efter att ha stått upp konstant i flera timmar igår. Ska till sjukgymnastiken idag och hämta ett bälte och se om det hjälper.


Du är på dag 140 av 280. (50%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 22 apr 2009
Du har 140 dagar kvar till förlossning.


Hurra, idag är jag exakt halvvägs i graviditeten! Tror att resterande månader bara kommer rasa iväg. Den jobbigaste perioden är ju redan avklarad, den mörka och deprimerande hösten. Nu är det snart jul och sen går det fort. Längtar till april, är väldigt redo för att ligga och gosa med en liten rosa bebis nu.

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-03 / 21:42:19

Ja, usch. Hoppas verkligen du klarar dig från att bli sjuk. Inget kul att vara gravid och sjuk! :oP

Hoppas också lilltjejen klarar sig från lunginflammation. Det räcker med sån sjuka nu tycker jag! Ludwig ligger och piper i böstet borta i sin säng. Jag vet inte om jag tycker det blir nåt bättre med hans lunginflammation trots penicillin?? Borde det inte ha gått över nu? suck vad trött jag blir. :oP

Idag har jag iaf varit och tränat och fått en timme egen tid. Så skönt! :o)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: