PSYKBRYT PÅ ICA

2008-12-01, 22:39:08 / Kategori: Allmänt
Först vill jag bara berätta om ett litet  "pris" jag har fått idag. Ett litet "I love your blog" pris. Blev jätteglad, det är kul att få lite cred för det man skriver, och att veta att det finns folk som läser här ibland. Hos Creyla hittar ni priset! Nomineringen lyder "Supergullig blogg om familjeliv med en liten hemma och en till i magen. ^^ Spännande fortsättning där..."
Blev jätteglad! Blondinbella och Kenza, släng er i väggen. Detta betyder mer för mig än 50 000 läsare i veckan, så det så!

Det hände nåt så vansinnigt roligt på ICA Maxi idag när vi var där och handlade. Jag dör nästan av skratt bara jag tänker på det nu. Ni vet det där ostmärket Kvibille? Det finns hårdostar, mögelostar mm mm. Ett tag efter att jag och Jocke hade träffats så skulle vi laga mat ihop. När vi var i affären så frågade han om vi skulle ta en Kvibble ost. Inte K-v-i-b-i-l-l-e utan K-v-i-b-b-l-e ost. Jag höll på att dö och sedan dess har det varit ett stående internt skämt.
Men idag hörde jag nåt som fan tog priset med hästlängder!! När vi står bland ostarna på Maxi kommer det fram två killar. Den ene stegar fram och utbrister högt och tydligt "här har vi ju sån Kvillebille ost, ska vi ta den?" KVILLEBILLE?!
Vänta lite, jag måste bara skratta färdigt...

....... Sådär. Herregud... Kvillebille! Jag kunde för mitt liv inte hålla mig för skratt, utan bröt ihop i ett sånt där hysteriskt gravidhormon-skrattanfall. Orkade ta några steg bort, men sen stog jag dubbelvikt och skrattade högt så att tårarna rann. Fick inte fram ett ljud och kunde knappt andas. Och när jag tittar bort på Jocke så står han kvar på exakt samma plats, helt orörlig, och rör inte en min.
I efterhand fick jag veta att han skämdes lite över sin gravida sambo, för han trodde att killarna fattade att jag garvade åt dem. Spelar roll. Hela resterande handlingstid drabbades jag av kiknande skrattattacker när jag tänkte på Kvillebilleosten.

Puh... Tur att man inte har torr humor i alla fall!



Får jag presentera - KVILLEBILLE!!

Anonym
2008-12-02 / 00:00:32

Grattis till bloggpriset! ;) Jag älskar också din blogg! <3



Jag minns en gäst som jag hade på en transfer en gång som skulle på bo på hotell Bigkuk (Büyük) i Analya... Jag tror jag höll på att kvävas av skratt, det värsta var att hon inte ens verkade förstå felsägningen...! XD

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-12-02 / 10:12:54

haha... kvillebille!! :oD




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: