BARN - EN BÖRDA?

2008-06-06, 10:38:23 / Kategori: Allmänt
Kan inte gå riktigt än, kom på en sak jag skulle skrivit om häromdagen.
Vi lyssnade på radio på jobbet, kommer inte ihåg vilken kanal det var. Men det var i alla fall hon Sofia Wistam, Orups gamla fruga. Ämnet de diskuterade var vare sig man skulle ta med sig barn på restaurang eller inte. Sofia som har knôtt ut ca 42 ungar kunde absolut inte tänka sig att ha med barnen. Det var så jobbigt tyckte hon, eftersom de inte kan uppföra sig lugnt och sansat osv. Och hon ville själv heller inte att andra skulle ha med sig barn så att hon blev störd.

Vi blev så irriterade att vi var tvungna att byta radiokanal! Varför ska man inte kunna ha barn med sig på restaurang?! Det är så typiskt jävla svenskt!!!
Utomlands är barn helt självklara inslag på restauranger. De får jättemycket uppmärksamhet av personalen och behandlas inte som något störande som inte hör hemma där. Men här i Sverige är folk så stela och tråkiga så det liknar fan ta mig ingenting! Det ska vara tyst och stelt och man ska sitta rak i ryggen, tugga sin mat 37 gånger innan man sväljer och sedan med en mycket diskret vink beställa in notan. Det enda oväsen eller oljud som får höras är överförfriskade vuxna människor som skrålar, gapar och garvar häcken av sig.

Tacka vet jag de få restauranger som varmt välkomnar barn. Ett exempel är den restaurangen jag skrev om för någon vecka sedan, That´s Amore på Linnéplatsen. Vilka andra än italienare vet hur man uppskattar familjen, oavsett ålder? Där är alla välkomna, gammelmormor, lilla bäbisen, tonåringen.
Tindra blev helt underbart behandlad där. De kom fram och pratade med henne flera gånger, klappade henne på huvudet när de gick förbi. Efter maten kom de med en jättestor godisskål som de ställde fram rakt framför näsan på henne.
Inte heller var det någon på restaurangen som tittade snett på oss för att vi hade ett barn i sällskapet. Varför skulle de?!

Nej gott folk, ser man sina barn som en börda så blir de en börda. Kan inte barnen uppföra sig om de följer med på restaurang, så ligger problemet hos föräldrarna som tydligen inte har lyckats helt med uppfostran. Skäms på er föräldrar som lämnar barnen hemma!


PS! Siv, jag ber om ursäkt om jag svor några gånger nu...

Kim
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-06-06 / 11:05:47

Sådär! Nu var den uppe =) Jag passade på att fixa så bilden är som en länk. När någon besöker din arkiv sida t ex så kan dom bara klicka på din header och så kommer dom tillbaka till startsidan igen.



Jag vann diskborsten ja! Hahaha ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: