HUSMORLIGT

2008-06-30, 21:31:03 / Kategori: Allmänt
Igår hade Tindra och hennes pappa varit och plockat jordgubbar. I Tindras spann var det en salig blandning av ditt och datt, smått och stort, rött och en del vitt. Kan förstå att hon tycker de minsta gubbarna är söta, men de är ju faktiskt inte alls goda att äta. Särskilt inte när de är omogna till på köpet.

Så idag när det var dags för lunch tog jag på mig husmorsförklädet och letade fram ett recept på jordgubbskräm. Mamma brukade alltid göra det förr, och det är så gott med hemmagjord kräm. Och jisses vad lätt och snabbt det gick! Så nu ska här inhandlas rabarber och äpplen och kokas kräm på.


Jordgubbshjärta!






Mumsmums!!


Efter lite träning var det dags för middag. Vi beställde sallad som Tindras pappa hämtade hem på väg från jobbet. Sicken klippa han är den där Lusekoftan :)



Steffen
BLOGG: http://steffenedvardsen.blogspot.com 2008-06-30 / 21:41:19

Ja, vad skulle du gjort utan mig??? Inga jordgubbar, ingen sallad... he he.

Hoppas det smakade:)

Pussa gumman från mig!

Kim
BLOGG: http://mammamuuu.blogg.se/ 2008-06-30 / 21:51:55

Just i det fallet är det nog bättre med pojkar tycker jag. Dom är inte lika utsatta på det sättet. Sen så ogillar jag alla tonårsfjortisar som springer runt med stringtrosorna ända upp i armhålorna. Vi får hoppas att ni blir skonade! =)



Den där salladen ser riktigt mumsig ut!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: