DET VAR BÄTTRE FÖRR... ELLER?

2008-03-18, 20:29:05 / Kategori: Allmänt
Häromdagen satt Tindra och tittade på film, My little Pony. En riktigt gammal version, på ett gammalt hederligt VHS-band.
Handlingen behöver vi inte gå närmare in på, eftersom det inte är några världsproblem som löses i filmen. Men däremot hakade jag upp mig på en grej. Vet att jag reagerade vid ett tidigare tillfälle, och tänkte att jag ev skulle gömma undan filmen, men har helt glömt bort det.

I en scen håller hästarna på att klä ut sig till prinsessor, eller något liknande. En av dem tar en liten tårtbit och börjar glatt mumsa i sig. I nästa sekund "oohhh:ar" och "nej:ar" resten av skaran. En av ponnisarna (eller va fan det heter i plural) kastar sig fram och säger : Du ska inte äta sånt, för du ska vara smal!

Tindra är för liten för att reflektera över detta, som tur är. Men jag kan tycka att det är lite i osmakligaste laget att bli påprackad dietråd från en My little pony. I synnerhet i en film som har en publik med en genomsnittsålder på typ 4 år. Är det konstigt att barn får ärstörningar när de är 10 år?

Låt de jäkla ponnisarna äta vad fasen de vill! Havre, gräs eller ett helt lastbilsflak med prinsesstårtor! *FNYS*

image15
Intensivbantarkurs med Starlight, Twinkle och Pinki Pie?




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: