GOOD OLD TIMES

2008-11-14, 17:45:59 / Kategori: Allmänt
Ikväll är det myskväll, bara jag och Tindrisen. Precis som i gamla tider. Vi bänkar oss i soffan med chips och cola och ser på Idol. Det blir riktigt mys, nu är Tindrisen så stor att det nästan är som att umgås med en liten tjejkompis. Nästan. Förutom att jag inte får bjuda henne på ett glas rödtjut. Det hade ju inte passat sig alls.
Just nu beter hon sig som om hon redan har fått i sig några glas. Hon springer och jagar en röd ballong tvärsöver vardagsrummet, samtidigt som hon pratar med den...? Eller är det den där Wawa som oinbjuden har kommit för att hälsa på? Wawa är Tindras låtsaskompis sedan några år tillbaka.

Pratade med Försäkringskassan tidigare. Ville kolla vad som händer om jag skulle bli sjukskriven nu när jag inte jobbar eller har någon annan inkomst. Måste se om jag kan få en läkartid nästa vecka. Har så ont så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Idag känns det verkligen att jag gick en hel del igår, plus att jag jobbade och stog upp lite längre än vad jag brukar. Känns ungefär som om någon har stått och sparkat mig i skrevet hela natten. Inte så skönt med andra ord.
Nu börjar strax Bolibompa. Då ska jag bänka Tindra framför det, samtidigt som jag sträcker ut mig på soffan. Kommer säkert somna, det gör jag jämt.

Ha en go´fredagskväll allihop!

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2008-11-14 / 18:51:18

Ja, han är en riktig liten tiger. Han är lite förskyld nu och jag har precis lagt honom för natten. Så trött var han!



Bra med semistädning. Det är faktiskt rätt skönt att ha fått nåt gjort med. Jag har själv tvättat fyra maskiner tvätt idag. Känner mig rätt nöjd med det. :o)

Hoppas ni får en trevlig helg också!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-11-16 / 22:01:49

Haha, du borde kanske också hålla dig borta från rödvin nu då du är gravid. ;)



Wawa, vad sött! :) Jag hade också två låtsaskompisar då jag var i hennes ålder, Mimaria (!) och Matias tror jag de hette om jag kommer rätt ihåg. ;)



kram!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: