SÖMNPILLER

2008-10-07, 09:06:01 / Kategori: Allmänt
Jag sover så förbaskat dåligt nu för tiden. Först börjar det med att jag inte kan somna alls när jag lägger mig. Ligger och vrider mig i evigheter, plus att jag har en rutin eller snarare ett tvångsmässigt beteende som jag måste genomföra varje kväll. Det är inte så att jag tror att jag ska dö om jag inte gör det, men samma sak utspelar sig varje kväll.
Jag lägger mig på högersida. Efter en stund så vill inte bönan i magen ligga så, så det känns helt skumt i min vänstra sida, typ som en liten sammandragning. Då vänder jag mig och lägger mig på vänster sida istället. Skönare, men jag kan fortfarande inte sova. Till sist lägger jag mig på rygg. Då måste täcket först sparkas in under fötterna liksom, så att det blir som en liten ficka där nere. Fötterna kan under inga omständigheter sticka ut. Sedan ska jag packa in mig själv i täcket, som en kåldolme. Så då packar jag in täcket under mig på båda sidorna, så att jag till sist ligger som ett hårt lindat barn. Armarna ligger antingen knäppta över bröstet, eller längs med sidorna.

När jag vaknar mitt i natten för att gå på toa, så kan jag knappt somna om igen. Det är sååå jobbigt! Visst, det är väl bra övning inför vad som komma skall. Å andra sidan skulle jag uppskatt om jag fick sova nu medans jag kan. Nu sitter jag här, trött som en slav och vill bara gå och lägga mig.




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: