ÄRTSOPPE-TORSDAG

2008-09-04, 09:25:29 / Kategori: Allmänt
Jaha, vad gör man idag då? Inga planer alls. Tänkte sova länge eftersom jag varit så himla trött den senaste tiden. Så trött att jag igår fick köpa en hel påse med apelsiner. En liten c-vitamindos kanske är vad jag behöver nu när höstmörkret faller på.
Sovmorgonen demolerades av två ting. Ett - jag vaknade och var stel i ryggen som en vandrande pinne. Kändes som om jag inte hade vänt på mig en enda gång i sängen under natten. Det har jag ju gjort, eftersom jag vaknar typ varje gång jag vänder mig. Två - telefonen ringde. Och när det ringer hem så där på morgonen så finns det bara en människa som kan vara skyldig - min mamma.
Så jag gick upp och käkade frukost. Lika bra det. Känner mig fortfarande vansinnigt trött, så kanske måste jag vila middag så som äldre människor och barn gör.



Idag blir det ärtsoppa och pannkakor till middag. Mumsibabblan! Det där en gammal mattradition som definitivt går hem hos oss. Och även stekt fläsk, det är så jäkla gött. Och kålpudding. Och lapskojs. Gammal hederlig husmanskost med andra ord.



Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2008-09-04 / 13:17:15

Ärtsoppa med pannkaka till efterrätt låter gott. Det är tradition i Finland också (eller i alla fall bland finlandssvenskar).



Hur känns det att vara ledig? :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: