VÅR OCH FAMILJEN TVÄRTOM

2009-04-04, 19:53:02 / Kategori: Allmänt
Idag har man minsann fått rejäl försmak på sommaren! Vilket väder, helt otroligt. Det tog lite tid för oss att komma ur startgroparna i förmiddags, men varför stressa?
Jocke var först iväg med TV:n vi köpte eftersom den inte funkade som den skulle. Men den blev snabbt fixad på plats och är nu tillbaka i vårt vardagsrum.

Efter lite velande fram och tillbaka vad vi skulle hitta på i solen, så bestämde vi oss för en fika i Bertilssons stuga vid Delsjön.


Underbart god bärpaj med vaniljsås och en kopp kaffe i solen som stekte.


Utsikten från serveringen. Lite brunt och halvdassigt nu, men om några veckor är det nog grönt och fint.


Ingången till Bertilssons stuga. Hur mysigt som helst, rekommenderas verkligen!


En liten å som rann under vägen fram till stugan.




Underbart fina gångvägar.


Såna här siffror ser jag gärna på termometern hädanefter. GÖTT!


Efter fikan insåg jag att jag inte bara kunde leva på paj och vaniljsås. Så i omvänd ordning åkte vi iväg och köpte hamburgare på vårt stamställe Franks vid Åby travbana. Det gjorde inget alls att maten kom i fel ordning, allt var precis minst lika gott ändå.

När vi kom hem satte jag mig på balkongen en stund i solen, men det var faktiskt ganska varmt. Ville inte koka Elliot i magen, så jag gick in och la mig och vilade en stund i sängen istället. Nu är middagen på G, fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Bara ett glas vin som fattas...

Steffen
BLOGG: http://tindras-pappa.blogspot.com 2009-04-04 / 20:17:20

Va fan....den där termometern har du fuskat med!! Inte var det 31 grader ute i dag...inte ens i solen:-P

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-04-04 / 20:26:27

SNART får vi ta oss ett glad vin igen och njuta av våren o grillat ♥

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-04-04 / 22:42:04

Hihi, den där termometern måste du nog allt ha haft i solen, eller hur? :)



Bärpajen såg dödande god ut, mina kanelbullar är redan slut så nu skulle det sitta gott med något annat typiskt finskt (eller svenskt)! :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: