I DON´T THINK SO!

2009-08-12, 21:11:47 / Kategori: Allmänt
I natt höll jag på att dö av trötthet när min son plötsligt vaknade klockan 3 och var på världens lekhumör. Jag försökte stoppa in nappen gång på gång, men han sprattlade bara hej vilt och flinade så jag trodde ansiktet skulle spricka :) Han låg även och stirrade på sin musikmobil som hänger över sängen, och jag är övertygad om att han länge trodde att jag skulle dra igång den åt honom. Som om det skulle hända mitt i natten...
Till sist när han insåg att det inte skulle bli nåt leka av så blev han lite sur, och då fick den trötta mamman bara stappla upp och göra mat. Sen låg han och småpratade med sig själv en stund innan han somnade om.

Vår dag i Varberg var jättetrevlig. Vädret kunde dock ha varit lite bättre. Enligt tre olika vädersajter så skulle det vara sol och 19 grader varmt. I Varberg möttes vi av tjocka moln, vind och regn då och då.
Vi gick en sväng på torget där det var marknad, och sen lunchade vi. Bebisarna skötte sig exemplariskt hela tiden, och även minitonåringen Tindra var på ganska medgörligt humör. Efter lunchen tog vi en sväng in på Gallerian och sen var det dags att gå mot tåget igen.
Varberg är en mycket trevlig sommarstad! Hoppas det blir en fin sensommar och höst, då vill jag gärna åka dit på nån dagsutflykt igen.

Ikväll hade jag kunnat tänkt mig att åka in till stan och gå en sväng på Kulturfestivalen. Sugen på att se både Hammerfall spela, plus att Magnus Betnér mfl körde lite stå upp i Bältespännarparken. Men med två trötta kids så kändes det bättre att stanna hemma.
Funderar på om man ska ta en sväng in imorgon istället, kanske till Trädgårdsföreningen eller nåt. Får se väder och humör imorgon. Någon som vill hänga på?

Nu sover barnen, jag är också trött så det blir ingen sen kväll. Hörs imorgon!

Gabbi, mamma till Maya
BLOGG: http://gabriellaajohansson.blogg.se/ 2009-08-12 / 21:50:32

Tackar!! =)



haha aah det blir samma kladd när när lillan får majskrokar =) Gröt äter maya med till frukost ibland vill hon ha både flaskan och gröten..varierar lite, tycker det är lite svårt när man ska gå över till mat..

Hon äter lite allt möjligt, falukorv, potatis, pasta grönsaker, frukt..aah =)

hur gammla är dina barn??

Händer det något roligt på stan imon tro?? massa folk kan jag tänka mig nu under kulturkalaset =)

kram



Vad gillar din lilla att äta?

syrran
BLOGG: http://sorvas.blogg.se/ 2009-08-12 / 22:03:49

inte helt omöjligt...

Anonym
2009-08-12 / 23:38:09

Jag jobbar imorgon (som jag inte gör alls numera typ varje kväll)

Finns det inget kul på fredag kväll - då e jag ledig och hadde väldigt gärna hittat på något kul

Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-08-12 / 23:38:32

sorry de va jag

Emilie-Mamma till Liam
BLOGG: http://grese.blogg.se/ 2009-08-13 / 08:02:11

ohh så typiskt, Liam vaknade 3.30 inatt jag gjorde samma sak, tryckte in nappen fleeeera gånger på honom men till slut tyckte han inte lekan att dra ut nappen när mamma tryckt in den var rolig så då var det mat. han var huuuur pigg som helst och ville leka leka leka, kl.5 somnade han om igen MEN vaknade 6 igen och var pigg igen, en annan kände ju sig som ett levande lik.



Ja usch för maten i burk, men det är jäkligt bekvämt. Liam verkar ju tycka om den ändå men jag tycker INTE om att sitta och smaka på den, maten jag gör själv till honom har man ju god lust att äta upp själv hi hi

kramar

Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2009-08-13 / 10:58:46

Härligt med nattstök. :oP Vi hade en sån natt igår. Ludwig vaknade 01.30 och vägrade sova. Han var vaken sen ända till klockan 17 då han äntligen somnade. :oP

Unge säger jag bara!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: