BAKA BAKA LITEN KAKA

2009-12-14, 10:57:12 / Kategori: Allmänt
Igår bakades det hela eftermiddagen. Det tog ju ganska lång tid att baka två olika sorters matbröd, det är en himla massa jäsningstid. Men det gick bra, och nu är vår dvärgfrys fylld med bondbröd och lantbröd.
Vill ha en stooor frys, eller frysbox, så man kan lagra en massa gottigheter där i.

Tindra är hemma idag också. Nu har väl influensan försvunnit, men nu hostar hon som en gnu istället. Och nyss när hon skulle säga nåt så hade hon nästan tappat rösten... Får se hur hostan utvecklar sig, är hon inte bättre på ons så tar jag nog med henne till farbror doktorn en sväng. Kanske behövs det lite penicillin.

Idag ska jag göra stora pepparkakshjärtan som sedan ska pyntas med barnens namn och lite sånt. Kanske slänger jag även ihop en lussebulledeg. Men vet som sagt inte om det finns mer plats i frysen...

Ikväll är det dags för spinning igen. Kan behövas efter denna helgen kan jag säga. Kolhydrater i överdos! Bläh... Godis, bullar, ris, bröd osv osv... Men det är bara att blicka framåt igen. Ska köra noll kolhydratsintag igen och se om det får fart på saker och ting. Så idag blev det två kokta ägg och en kopp kaffe till frukost. Rena rama fängelsefrukosten :) Eller... I de svenska fängelserna (?) så serveras det kanske buffé till frukost, lunch och middag.
Märkligt det där. Brottslingarna har det bättre än vissa andra människor i vårt land.

Nu ska jag peta lite i pepparkaksdegen och se om den är redo för utbak :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: