HÄR SKA DET DRICKAS UR FLASKA!!

2009-07-28, 21:01:19 / Kategori: Allmänt
Idag har vi spenderat vår tid i Halland hos kära släktingar. Först åkte vi till min mormor och överraskade henne. Även syrran och hennes lilla familj kom dit och och överraskade efter en stund :) Det dukades upp ett rejält kakbord med wienerbröd och andra godsaker :)

Efter en fika så åkte vi vidare till vår kusin för att hälsa på henne. Vi skulle också kolla på de 11 hundvalparna som de fick för några veckor sedan. Hur söta var inte de då?? 11 små svarta klumpar som tumlade runt i en hög. Tindra blev naturligtvis hopplöst förälskad och ville köpa en. När hon insåg hur många års sparande av veckopengen det skulle kräva så blev hon lite sur och besviken...

På vägen hem stannade vi på Burger king för att köpa med mat hem. Då sa Tindra att hon mådde illa och hade ont i magen. och när vi kände på henne var hon jättevarm. När vi kom hem kollade vi febern och då hade hon 38.7. Så nu ligger hon nerbäddad i sin säng med en alvedon i kroppen. Får väl se om jag och Elliot klarar oss från den här muntra semestersjukan.

Idag har jag bestämt mig. Nu ska jag börja trappa ner på amningen. Elliot verkar inte längre lika nöjd med att bara amma, han verkar inte bli så mätt. Jag kan amma honom på båda sidorna, och en halvtimme senare är han hungrig igen och slurpar i sig ca 150 ml ersättning. Och han äter nästan bättre ur flaskan nu för tiden. Han bara sprattlar runt och håller på när han ligger vid bröstet. Så imorgon tänkte jag ge honom övervägande ersättning, kanske något enstaka amningsmål, och sen "lättar jag bara på trycket i brösten" när det behövs. Snart tänkte jag även börja ge lite smakportioner igen.

Elliot fick provsitta en Bumbostol idag hos min kusin, och det gick faktiskt ganska bra. Han satt stadigt och såg ganska nöjd ut. Mailade en tjej som sålde en stol på Blocket, får se om vi kan hämta den imorgon. Han får ju inte sitta så långa stunder i den nu ändå, men man kan ju vänja honom sakta.

Nu ska jag slappa framför TV:n en stund. Imorgon får vi väl stanna hemma om Tindra är sjuk. Tråkigt, men men... Årets semester har ju ändå bara varit ett stort skämt.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-07-28 / 22:39:31

Vad trist att Tindra blivit sjuk - hoppas det går snabbt över!

Bumbo ja... Bellan blir överlycklig när hon får sitta i sin - älskar att vara med och se sig omkring :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: