VÄRLDENS SNÄLLASTE BARN

2009-07-09, 14:17:52 / Kategori: Allmänt
Jag verkar ha haft tur att få ett väldigt snällt litet barn. Snällt och lätthanterligt, särskilt vid läggning.

Elliot låg i sitt babygym nyss och lekte. Plötsligt pruttade han så han blev rädd själv, och han spratt till i hela kroppen. Längst ner i babygymet hänger en apa som börjar spela melodier om man rör den på magen. När Elliot sprätte till så fick han igång apan, och detta fick honom att se väldigt förbryllad ut. När jag satte mig ner bredvid honom och frågade vad han gjorde så log han ett av sina underbaraste leenden, och jag smälte ♥ Sen såg jag att han såg trött ut, så vi gick och bytte blöja. Efter det bar jag in honom i sängen, gav honom nappen och la gosefilten vid hans ansikte. Innan jag gick ur rummet hade han somnat. Mammas lille godis ♥

Nattningen på kvällarna går också löjligt lätt. Igår la jag honom i sin säng och vred på musikmobilen. Han låg där och sprattlade och skrattade, och jag fick gå dit och vrida igång den kanske ett par tre gånger. När den stannar så ligger han och pratar med den en stund, och sen vips blir det tyst. Då har han somnat.

Men men, ta i trä. De här rutinerna kan ju ändras med åldern. Men nu är det i alla fall vansinnigt skönt att det går så lätt.

Sitter här helt ensam nu. Tindra är hos en kompis och leker. Provkörde nya vagnen dit, och den fick verkligen bekänna färg på invigningsturen :) När jag skulle gå hem började det ösregna, och gör fortfarande. Hade redan bestämt att jag skulle till 7eleven och köpa lunch, så jag fick vackert traska dit. Tog en genväg på en liten stig, och även där gick det ganska bra att köra vagnen, trots de mindre framhjulen. Måste nog säga att så långt så är jag mer än nöjd med mitt fynd :)

Nu ska jag leta runt lite efter någon som kan göra en ny design till mig här. Dags att förnya sig lite känner jag.

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-07-09 / 14:44:11

Låter precis som Bella vid somningarna - hon är också löjligt lätt - vilket jag är överlycklig för, Oliver var - och är fortfarande svår att somna!



Träffas gärna halvvägs nån dag och tar en kaffe!

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2009-07-09 / 16:22:39

Härligt! Duktig Elliot :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: