DET VAR SLUTET

2009-03-06, 09:07:21 / Kategori: Allmänt
Igår förkunnade Tindra att hon har gjort slut med sin pojkvän. Redan. Som ett äkta Hollywoodförhållande, upp som en sol och ner som en pannkaka. Anledningen? Han hade en annan vid sidan om! Har ni hört på maken?! Bedra min dotter på detta vis. Usch...
Jag, Jocke och hennes pappa kanske inte var helt oskyldiga i beslutet. Hon berättade i onsdags när vi fikade att hennes kille nu även var tillsammans med en av hennes kompisar i skolan, och att hon inte tyckte om det. Som den stöttande mamma man är så vill man ju uppfostra sin dotter till att bli en stolt och självständig kvinna. Så jag var inte sen med att säga att hon klarar sig lika bra utan den där pojkvännen. Om du inte gillar det så är det bara att göra slut sa vi.
Vips kom hon hem igår och var singel. Men hon är inte ledsen över det, hon verkar redan ha gått vidare :)

Nu sitter jag här med mitt nya favoritte, som är helt underbart ljuvligt. Känns nästan som om man har dött och kommit till himlen när man dricker det. Det är ett rött fruktte, men utan tebladen liksom. Det är bara en massa fruktbitar och annat fnöske i. Lite blomblad och vad det kan vara. Perfekt om man vill undvika det svarta teet och koffeinet.







Nu har jag börjat få vätska i kroppen. Märker det framförallt på nätterna då jag vaknar med stickande händer som är så svullna att jag inte kan knyta näven. Det känns som om huden ska spricka.
Fötterna har också plufsat på sig, och det är bara ett par skor kvar som jag kan ha nu. Kul att man kan variera sig lite...
När jag var gravid med Tindra gick jag upp en skostorlek, och gick aldrig tillbaka till min gamla igen. Detta är tydligen vanligt. Varför vet jag inte. Men jag hoppas ju liksom på att slippa det den här gången. Var slutar det annars? Tänk om man vill ha ännu ett barn sen. Ska jag gå runt med två båtar på fötterna då eller?


En ballong med fem korvar på...


Ikväll ska Jocke ut med en arbetskompis och ta några öl. Han får passa på nu när det inte är så lång tid kvar innan all fritid fylls med blöjbyten och kräktvätt. Tindra ska ju till sin pappa, så kanske får jag äntligen den där ensamma hemmakvällen jag suktat efter ett tag. Om inte Jocke ändrar sig, han är ju lite som en kameleont.
Måste planera vad jag ska äta för gott ikväll i min ensamhet!

Carolina
BLOGG: http://carolina1979.blogg.se/ 2009-03-06 / 10:22:36

Ja, usch - det är inget kul att man svullnar så, tur det försvinner rätt fort efter förlossningen iallafall! Hoppas du får en efterlängtad myskväll på egen hand!

Marih
BLOGG: http://familiaberglund.blogg.se/ 2009-03-06 / 10:55:17

Nej inte lång tid kvar...jobbar till sista mars!

Laura
BLOGG: http://papatya.blogg.se/ 2009-03-06 / 12:13:31

Så roligt att läsa om Tindras kärleksliv och "young love"! Hon kommer nog säkert att krossa många hjärtan ännu.. :)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: