♥ KÄRLEK ♥

2009-10-08, 14:59:30 / Kategori: Allmänt
Idag blir lille älskade Elliot 6 månader! Grattis mammas älskade lille vän ♥
Tiden har verkligen bara rusat iväg! Han har blivit så stor och duktig. Nu kan han sitta!! Det tycker han nog själv är jättekul, det blir ju en helt annan värld för honom. Så nu vill han helst inte ligga ner alls, vilket ibland kan vara lite jobbigt... Igår tex skulle jag byta blöja ute på ett skötrum på Coop. Det var en sån där trägrej man fäller ner, och där ville Elliot inte alls ligga. Så han började med sina situps, om och om igen. Och varje gång så dunkade huvudet tillbaka i träbänken. Till sist trodde jag han skulle få hjärnskakning...

Samma sak på morgonen när han vaknar. Så fort han vaknar till lite så börjar han med situpsen. Och han stönar och håller på, för han kommer ju ingenvart. Gulligt på ett sätt, men inte när jag är nyvaken kl 6 på morgonen :)

I tisdags var vi på BVC på 6 mån kontroll. Allt var bara bra, inga anmärkningar från läkaren. Han hade växt 3.5 (!) cm och gått upp 510 gr. Följer fortfarande sin kurva som en riktig SvenneBanan :)
Nu har vi 7780 gr och 68 cm Elliot att älska ♥

Idag var det 4 år sedan jag och Jocke träffades och blev tillsammans! 4 år... Kommer fortfarande ihåg exakt hur det var när jag gick av bussen i Stockholm, och hela resan på T-banan hem till Jocke. Men helgen blev ju superlyckad, annars hade vi inte suttit här idag :)
Tänkte att vi kanske kunde gå ut och fira imorgon, bio och middag ute. Tycker det hade varit supermysigt, bara vi två. Längesen vi hade ensamtid helt utan barn.

Ikväll blir det spinning igen. Det är det tråkiga passet, med kass musik bla. Men man får väl bita ihop och tänka på att det i alla fall är nåt vettigt man gör.

Nu ska jag kolla restauranger och filmer inför morgondagen!


Linda
BLOGG: http://easytolove.blogg.se/ 2009-10-08 / 21:46:49

Gu så mysigt, jag funderar på en en natt barnfri när vi har vår bröllopsdag i feb.

Johanna
BLOGG: http://mittlivmedbonan.blogg.se/ 2009-10-08 / 22:18:37

Nämen idag fyller ju Leo 5 månader:)

Nästan lika stora är de våra pluttar även fast det skiljer en månad. Leo är 7300 gram tung och 68 lång:)

Fast... de skulle ju varit födda på samma dag så det är ju inte så konstigt kanske!



Grattis på årsdagen!

Jag längtar också efter att göra något med Totte helt ensam...

Kram

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2009-10-08 / 23:49:43

Grattis Elliot!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: