PLEASE, ÖVERDRIV INTE...

2010-08-04, 18:30:15 / Kategori: Allmänt
Jag är ingen sockernazi i vårt hem. Tyvärr kanske ska sägas ibland, men så är det. Nu göder jag inte mina barn med godis och bullar morgon, middag och kväll. Men det förekommer godis, glass och annat.


Men i matväg, där har jag inte många restriktioner när det gäller socker.
Det förekommer halvfabrikat, men undviks så klart helst. Men det förekommer.


Och var vill jag komma med detta?
Jo, idag hade Tindra en kompis på besök. Jag gjorde en rejäl pannkakslunch till allihop, eftersom syrran och kusinen också var här. Ungarna åt gladeligen flera pannkakor. Då säger kompisen:

- Vi äter aldrig pannkakor hemma.
- Jaså, svarar jag. Varför inte?
- Min mamma tycker det är för onyttig mat!


WTF?! Pannkakor?! Ärtsoppa och pannkakor?? Visst, det är ingen hälsomat, men jag anser inte det vara gravt onyttig mat heller. Det är mat som barn i alla åldrar gillar. Enkel mat som har funnits länge som funkar som både lunch, mellis och middag, beroende på tillbehör.


Som grädde på moset gjorde vi sedan marängsviss till fikan. Den stackars ungen trodde väl hon hade kommit till (socker) himlen ;)

Amanda & Oscar
BLOGG: http://glantan.blogg.se/ 2010-08-05 / 00:48:54

Pannkaka (utan ärtsoppa) äter vi jämt!! med glass, grädde, sylt....




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: