Hänga ut mig själv...

2010-06-15, 09:12:14 / Kategori: Träning
Tänkte hänga ut mig själv här på bloggen nu. Offentliggöra mina kroppsliga siffror... Vet inte riktigt vad tanken med det är, men kanske som en sporre att fortsätta viktkampen. För nu har det blivit svårare med motivationen den sista tiden. Varför kan man inte bara vara tjock och lycklig liksom? Tänk vad skönt det hade varit :)

Den 19 april startade jag en Naturdietkur igen.
Syftet var väl först och främst att bli av med sockerberoendet, så jag tänkte bara köra ett par veckor ungefär. Men när man sedan ser kilona rasa av, då är det "svårt" att sluta, och man kör på en vecka till, och en vecka till... Nu har det alltså snart gått två månader!

Jag har inte kört ren kur sju dagar i veckan, utan haft en "ätardag" på lördagar. Då har jag ätit i stort sett vad jag är sugen på, vanlig mat, godis, glass eller vad det kan vara...
Det intressanta är att allt det man är sugen på under veckan är plötsligt inte lika frestande på lördagen då jag "får" äta det. Tänk vilken stor del det psykiska har!!

Jag började på 70.6 kg denna gången. En hel del för många kilon till min längd... Min fettprocent låg på 32.3 %. Senaste vägningen vägde jag 63.3 kg och hade en fettprocent på 25.5 %.
Detta är en minskning i vikt på 7.3 kg och i fett har jag minskat 6.8 %!! Det känns j*vligt bra! I synnerhet fettprocenten. Vikten behöver man inte stirra sig blind på, så länge fettprocenten minskar och muskelmassan ökar så går det åt rätt håll!!




Amanda
BLOGG: http://creyla.blogg.se/ 2010-06-15 / 09:21:51

Du är så duktig! Det är riktigt bra siffror det där. Men så har du ju tränat och kämpat också. Heja dig!

jessica
BLOGG: http://http://jessica-envanligblogg.blogspot.com/ 2010-06-15 / 09:27:04

Jag tror att det är bra att hänga ut sig själv, speciellt när du har varit så duktig och gått ner så mycket!

Längtar tills jag kan ta tag i det igen :-)

Marih
BLOGG: http://marih.blogg.se/ 2010-06-15 / 11:27:59

Efter att ha varit av med körkortet i över 1,5år så fick jag igår tillbaka de ;) Jag är LYCKLIG!!!

Jossan
BLOGG: http://www.jozzan.bloggspace.se 2010-06-15 / 19:53:26

Sedär ja :-) Vad duktig du är och det är så gott när man ser att det inte bara är vikten som går ner utan även fettet!!



Just nu står jag still på en vikt, vill ju få bort lite till men vet inte riktigt hur..



Ha det gott, kram kram Jossan

Clara
2010-06-17 / 02:25:18

Bra jobbat! Hur lång är du? Jag behöver också gå ner en hel del i vikt, Vet du om dieten innehåller något socker eller om den är lämplig för diabetiker? Kram




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: