Hur skumt som helst...

2010-06-28, 22:15:42 / Kategori: Träning
Men ikväll fick jag plötsligt ett infall att jag skulle ge mig ut och springa. Låter helt bisarrt i mina öron, jag hatar ju att springa. Vet inte var den tanken kom ifrån... Försökte länge ursäkta mig med att det är så himla varmt ute, men det malde ändå i bakhuvudet att jag verkligen borde göra det ändå! I synnerhet efter Midsommarhelgens svullande med all god mat och annat.

Så jag gav mig iväg. Totalt ca 30 min powerwalk fram och tillbaka till spåret. Ett varv (för jag vill inte ta död på mig själv...) som är ca 2.3 km. Detta tog mig ca 10 min, och efter löpvarvet tog jag samma varv igen fast då powerwalkade jag.
Nu får jag se om jag fastnar för detta. Hade varit kul att se förbättringar, både tids- och konditionsmässigt. Det var sjukt skönt att toppa pulsen så, det var längesedan jag gjorde det.

Kanske är jag sängliggande imorgon.
Kanske måste Elliot redan vid ett års ålder ta hand om sin sängliggande mamma :) Om jag mot förmodan kan röra mig imorgon så får det ev bli den vanliga 5 km rundan, antingen powerwalk eller på cykel. Cyklar jag så tar jag kanske två varv.

Men som sagt, den som lever får se ;)




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: